Pages

Saturday, January 14, 2012

ျပန္လည္ေျဖ ၾကားျခင္း




LIVING TOGETHER  ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္ေရး ဆိုတဲ့ post ေလးကို ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ ့ ေရးတယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ ေဖာ္ျပၿပီးသာပါ ... ။ ေနာက္ၿပီ ေခတ္အဆက္ဆက္ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္ေရး ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ကိုလည္း က်ေနာ္ သိသေလာက္ေလး ဆက္လက္ေရးသား ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ ေၾကာင္းကိုလည္း အသိ ေပးခဲ့ ပါ တယ္ ... ။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၿပည့္ၿပည့္ စံုစံုေလး ေရးခ်င္လို ့ပါ ... ။ အခုေတာ့ ဆက္မေရးလို ့ မရေတာ့ တဲ့ အေၿခေနကို ေရာက္ ေနပါၿပီ  ... ။

LIVING TOGETHER  ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္ေရး ဆိုတဲ့ post မွာ Anonymous said ေနႏွင့္ comment ေရးသား တဲ့ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ႏွင့္ တရားေရးဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသမီးဝန္ထမ္း   ဆိုတဲ့ အစ္မ ႏွစ္ဦး ရဲ့ ေမးၿမန္း ခ်က္ကို ပဲ အဓိကထား ေၿဖၾကား  ေရးသား  သြားပါမယ္ ... ။

ပထမဦးဆံုးအေန ႏွင့္ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ဆိုတဲ့ အစ္မ ရဲ့ comment ကို ၿပန္လည္ ေၿဖရွင္းခဲ့ ေသာ က်ေနာ္ comment တြင္ " ကန္ ့ကြက္ "  ဟူေသာ စကားရပ္ကို သံုးမိခဲ့သည့္ အတြက္ ဦးစြာ ေတာင္းပန္ လိုပါတယ္ ... ။

အစ္မတို ့ေရ ... ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား အတြက္ လက္ထပ္ထိမ္းၿမားၿခင္း ဆိုင္ရာမွာ တန္းတူအခြင့္ေရး ရရိွေစတဲ့ ဥပေဒ ကို ၁၉၅၄ မွာ  ျပ႒ာန္း ခဲ့တယ္ေနာ္ ... ဒီ ဥပေဒဟာ အားနည္းခ်က္ မ်ားစြာ ရိွတယ္လို ့ က်ေနာ္ ေမာင္ဘုန္း အထက္ပါ post မွာ ေဖာ္ၿပခဲ့ပါတယ္ ... ။ က်ေနာ္ ရွင္းၿပပါမယ္ .... ။

၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ ဆိုတာ .... (၁၉၃၄-၁၉၃၈) ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ (အတည္မၿဖစ္ ခဲ့ေသာ ) ကို ၁၉၅၄ မွာ ၿပင္ဆင္ၿပီ ၊ ၁၉၅၄ မွာ ပဲ ျပ႒ာန္း ခဲ့ ပါတယ္ ... ဒီ ဥပေဒ ဟာ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ဆိုေသာ .... အစ္မ ေၿပာသလို ၿမန္မာအမ်ိဳး သမီးမ်ား အတြက္ လက္ထပ္ထိမ္းၿမားၿခင္းဆိုင္ရာ မွာ တန္းတူအခြင့္ေရး ရေစတယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ လက္ခံ ပါတယ္ ... ။ 

ဒါပင္မဲ့ပ ဥပေဒ ရဲ့ ေခါင္းစဥ္ က ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ဟု ဆိုဒါေၾကာင့္ ဒီ ဥပေဒဟာ ဘာသာၿခားတိုင္းရင္း သား အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မဆိုင္သလို ၿဖစ္ေနခဲ့ပါ တယ္ ... ။

ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ မွာ  ဘာသာၿခားတိုင္းရင္းသား အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မဆိုင္ေစရ ... ဆိုတဲ့ စကားရပ္ မပါေသာ္ လည္း ၊ ။ ဒီ ဥပေဒကို လက္ေတြ ့ အသံုးျပဳတဲ့ တရားစီရင္ေရး မွာေတာ့ တရားၿပိဳင္း အေနႏွင့္ ထို ့ အခ်က္ ကို ေထာက္၍ ေလွ်ာက္လွဲခ်က္ ေပးတက္တာ ကို တရားေရးဆိုင္ရာအမ်ိဳးသမီး ဝန္ထမ္း ဆိုတဲ့ အစ္မ အသိ ဆံုးေနမွာပါ .... ။

ဥပေဒ တစ္ခု  ျပ႒ာန္း ခ်က္သည္ လူမ်ိဳး ဘာသာ မေရြး သက္ ဆိုင္တဲ့ ျပ႒ာန္း ခ်က္ပဲ ၿဖစ္သင့္ မဟုတ္ေလာ ။

က်ေနာ္တို ့ ႏိုင္ငံမွာ လူမ်ိဳးအမ်ားစု ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ေသာ္လည္း ဥပေဒအရ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ ခြင့္ ေဖာ္ၿပထား ပါတယ္ .. ။ ထို ့ေၾကာင္ ့ လက္ထပ္ထိမ္းၿမားၿခင္းဆိုင္ရာ မွာ ၾကည့္မယ္ ဆို၇င္လည္း ဘာသာၿခား ထံုးထမ္း စဥ္လာ ဥပေဒ ကို တရားစီရင္ေရး မွာ အသံုးၿပဳ ခဲ့ပါတယ္ ... ။

ဒါၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာၿမန္မာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘာသာၿခားကို လက္ထပ္ၿခင္းၿဖစ္ေစ .. ၊ ဘာသာၿခား အမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ၿခင္းဆိုင္ရာ မွာ ၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ ဆိုတာ... တန္းတူ အခြင့္ ေရး မရိွခဲ့ ပါဘူး ...။

အစ္မတို ့ အေန ႏွင့္ ထိုအခ်က္ကို ၿပင္ဆင္ခဲ့သည္ ဟု ေၿပာဖြယ္ရာ ရိွပါတယ္ .... ဘာေၾကာင့္ လည္း ဆို၇င္ တရားစီရင္ေရး တစ္ခ်ိဳ ့ မွာ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ႏွင့္ ထိုအခ်က္ကို ကာကြယ္ေပးထား တာေတြ ရိွပါ တယ္ .. ။

၁၈၉၈ခုႏွစ္မွာ ၿမန္မာထံုးတမ္းစဥ္လာ ဥပေဒၿပင္ဆင္ခ်က္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္  ျမန္မာ့ထံုးတမ္းအရ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း သည္ ဘာသာေရးႏွင့္မဆိုင္ ၊ ေလာကီေရးရာသာျဖစ္သည္ ။ ထို ့ေၾကာင့္ လက္ထပ္ထိမ္းၿမားၿခင္းသည္ လူမႈေရး ကိစၥျဖစ္သည္ ...  ဟု ဆိုေသာအခ်က္ကို ေထာက္ ၍ တရားစီရင္ ေရး ႏွင့္  အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး ကို ကာကြယ္ ေပးထားတာ ေတြ ့ပါတယ္ … ။

ဒါပင္မဲ့ တရားစီရင္ေရးတိုင္း မွာ ကာကြယ္ ေပးခဲ့ တာမဟုတ္ဘူး ေနာ္ ... ဥပမာ အေန ေနႏွင့္ တရားစီရင္ ၿခင္း တစ္ခု ကို ၾကည့္ ရေအာင္ ဗ်ာ  

၄၊ဘားမားေလာတိုင္း ၁၂၄တြင္ပါရိွေသာ ၀ီရွိန္ႏွင့္ မႏွင္းလွိဳင္အမႈစီရင္ထံုးမွာ  ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအျမဲေနထုိင္သည့္ 

တရုတ္လူမ်ိဳးဗုဒၶဘာသာ၀င္တဦးနဲ႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတဦးတို႔ ႏွစ္ဦးဆႏၵအရ ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္း 

ဥပေဒနဲ႔အညီ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခဲ့ၾကတယ္။ တရား၀င္ လင္မယားအျဖစ္ အထင္အရွား ေပါင္းဖက္ေနထုိင္ခဲ့တယ္။ 

သားသမီးမ်ား ထြန္းကားလာၿပီးမွ တရုတ္အမ်ိဳးသား ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္။ ေသဆံုးသြားေသာ 

တရုတ္အမ်ိဳးသား ေဆြမ်ိဳးမ်ားက က်န္ရစ္သည့္အေမြကို ဆက္ခံလိုသျဖင့္ တရား စြဲဆို ခဲ့ပါတယ္ ... ရံုးေတာ္ မွ 

ထိုအမႈ ့ ကို ထိုတရုတ္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ ထိမ္းျမားမႈမွာ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္း 

ဥပေဒအရ တရား၀င္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ တရား၀င္ 

အတည္ျဖစ္သည့္ ထိမ္းျမားမႈမျပဳခဲ့သျဖင့္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးသည္ တရား၀င္ လင္မယားအရာ မေရာက္ခဲ့ဟု ရံုးေတာ္ က 

စီရင္ ခဲ့ ပါတယ္ ... ။

ထိုၿဖစ္စဥ္ ကို ၾကည့္ရင္ ရံုးေတာ္အေန ႏွင့္ လူမ်ိဳးျခား ဓေလ့ထံုးတမ္းနဲ႔ စီရင္ခဲ့တာ ေတြ ့ရတယ္ေနာ္ ။

ေနာက္တစ္ခု ...

၁၉၆၆ ခု၊ ျမန္မာႏုိင္ငံစီရင္ထံုး ၆၀၇ မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ ကိုသန္းေငြႏွင့္ မခင္ရီ အမႈစီရင္ထံုး တြင္ အမႈျဖစ္ၾကသူ လင္မယားမွာ တိုင္းရင္းသား ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္ ။ အခ်င္းခ်င္း မသင့္မတင့္ျဖစ္ၾကၿပီး ခြဲခြာေနၾကေသာ အခါမွာ မိန္းမက ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုး ဥပေဒအရ မယားစရိတ္ ေလွ်ာက္ထား ခြင့္ ရံုးေတာ္ သို ့ေတာင္းခံပါတယ္ ။ 

 ေယာက္်ား ၿဖစ္သူ မွ သူတို႔ မူလလက္ထပ္စဥ္ ဘာသာေရးအရ လိုက္နာရမည့္ က်င့္စဥ္နဲ႔ မညီ ခၽြတ္ယြင္းခဲ့သျဖင့္ တရား၀င္ လင္မယားအျဖစ္သို႔ မေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း ရံုးေတာ္ သို ့ေလွ်ာက္လွဲ ခဲ့ပါတယ္ ။ ရံုးေတာ္က စီရင္ဆံုးျဖတ္တဲ့ အခါမွာ ......

၁ ။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားဘ၀ လံုၿခံဳမႈ ကာကြယ္ေပးဖုိ႔ အစုိးရမွာ တာ၀န္ပါ ရွိတယ္ ။
၂ ။ သူတို႔ ဘယ္ဘာသာ ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာက ပဓါနမဟုတ္ပါ ။
၃ ။ လက္ထပ္ထိမ္းျမား အိမ္ေထာင္ျပဳေရးသည္ ဘာသာေရးကိစၥမဟုတ္၊ လူမႈေရးကိစၥသာ ျဖစ္သည္ ။
ဟု ဆိုၿပီး တရားရံုးမွ ေယာက်ာ္း ၿဖစ္သူ ကိုသန္းေငြ ၏ ေလွ်ာက္လွဲ ခ်က္ ကို ပယ္ခ် ခဲ့ပါတယ္ … ။

ဒီအမႈ ့ မွာ ေတာ့  ၁၈၉၈ ခုႏွစ္မွာ ၿမန္မာထံုးတမ္းစဥ္လာ ဥပေဒ ၿပင္ဆင္ခ်က္အရ  ျမန္မာ့  ထံုးတမ္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ မဆိုင္၊ ေလာကီေရးရာသာျဖစ္သည္ ။ ထို ့ေၾကာင့္ လက္ထပ္ ထိမ္းၿမား ၿခင္း သည္ လူမႈေရး ကိစၥျဖစ္သည္ ...  ဟု ဆို ေသာ အခ်က္ ကို ေထာက္ ၍ တရားစီရင္ ေရး ႏွင့္  အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး ကို ကာကြယ္ ေပးထားတာ ေတြ ့ရ ၿပန္ ပါတယ္ ... ။ 


 ဟုတ္ၿပီ ... တရားေရဆိုင္ရာအမ်ိဳးသမီး ဝန္ထမ္း ဆိုေသာ အစ္မ ေရ ... အထက္ပါ အမႈ ့မွာ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္ေရးကို တရားစီရင္ေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္ ႏွင့္ ကာကြယ္ေပးလိုက္ သည္ ဆိုေသာ္လည္း ကိုသန္းေငြ ၏ ေလွ်ာက္လွဲ ခ်က္ကို ခိုင္မာမႈ ့မရိွ ဟု ဆိုၿပီ  ရံုးေတာ္ က ပယ္ခ် ခဲ့ ၿခင္း မဟုတ္ဘူးေနာ္ ...  လုပ္ပိုင္း ခြင့္ နွင့္ ကာကြယ္ ေပးလိုက္ တဲ့ သေဘာပါ ...  ။

ဒါၾကာင့္ ကိုသန္းေငြအေန ႏွင့္ အယူခံဝင္ခြင့္ ရိွပါေသးတယ္ေနာ္ .... ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ အရ ဆိုးၿပီး ကိုသန္းေငြ ရဲ့ ေလွ်ာက္လွဲ ခ်က္ ကို  ခိုင္ခိုင္မာမာ မရိွ ဟု ရံုးေတာ္ က  ပယ္ခ် လို ့ ရပါတယ္ ။ ဒါပင္မဲ့ ဘာေၾကာင့္ လို ့ ထင္ပါ လည္း  ဗ်ာ ........။ ဒါ စဥ္းစားသင့္ တယ္ေနာ္ .... ရွင္းပါတယ္ ဗ်ာ ... ကိုသန္းေငြ ရဲ့ ေလွ်ာက္လြဲ ခ်က္ကို က ၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ ကို မ်က္ကြယ္ၿပဳၿပီး ဘာသာၿခား ထံုးတမ္း စဥ္းလာ ဥပေဒ အေပၚ မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ တင္ၿပ ထား ခဲ့တာကို .... ။

ထို ့ေၾကာင့္ ၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ ကို ၿမန္မာ အမ်ိဳးသမီး တစ္ရပ္ လံုး အတြက္ ထိေရာက္ ျပီး  တိက်တဲ့ ၿပင္ဆင္ မႈ ့လုပ္သင့္တယ္လို ့ ... ထင္ပါလား အစ္မ တို ့ေရ ...

ေနာက္တစ္ခု  ေၿပာအံုးမယ္ ဗ်ာ .... အထက္ပါ အမႈ ့ ႏွစ္ မွာ ၿဖစ္ရပ္ ကို ဥပေဒ ဆိုတာ ခဏ ဖယ္ၾကည့္ လိုက္ ဗ်ာ .... ပထမ ၿဖစ္စဥ္ မွာ လင္မယား အၿဖစ္ အတူေနထိုင္ ၿပီး သားသမီး ရသည့္ တိုင္ လင္မယား မၿဖစ္ခဲ့ပါဘူးလို ့ ဆံုးၿဖတ္ ခံရတယ္ေနာ္ .... 

ေနာက္တစ္ခု လင္မယား ၿဖစ္ခဲ့ ၿပီးမွ မဟုတ္ ပါဘူး လို ့ ၿငင္းခံ ရတယ္ေနာ္ .....


ကယ္ ....ထို အမ်ိဳး သမီး မ်ား ေနရာက ၾကည့္ လွ်င္ တရားသည္ ေလာ ... 

ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီး တစ္ဦး ဆိုေသာ အစ္ေၿပာ သလို ရႈပ္ေထြးလွ လူမႈ ့ေရးရာ ကို တိက် တဲ့ ဥပေဒ ျပ႒ာန္း လို ့ မရဘူ ဆိုတာကို က်ေနာ္ လက္ခံပါတယ္ ..။ ေနာက္ၿပီ ဥပေဒ တစ္ခု ဟာ အခ်ိန္ ၾကာေလေလ အားနည္း လာေလေလ ၿဖစ္တက္လည္း သဘာဝ ပါ ... ။ ဒါေၾကာင့္ လည္း မၾကာခဏ ၿပင္ဆင္ ခဲ့ ရပါတယ္ ။

ဒါပင္မဲ့ .....

ထို ဥပေဒ ကို ဘာေၾကာင့္ အခု ထိ ထိေရာက္တဲ့ ၿပင္ဆင္ မႈ ့ မရိွ သည္ေလာ .. ။
ထိုသို ့ ၿပင္ဆင္ ရန္ ထိေရာက္တဲ့ ေတာင္းဆိုမႈ ့ ရိွသင့္သည္ ေလာ ... ။
သို ့တည္မဟုတ္ တကယ္ ပဲ ၿပင္ဆင္မို ့ မလို အပ္ သည္ ေလာ ... ။

ေနာက္ဆံုတစ္ခု ေၿပာအံုး မယ္ ဗ်ာ .... ၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒ မွာ တန္းတူ အခြင့္ ေရး ရိွတယ္ လို ့ အစ္မ တို ့ ေၿပာခဲ့ တယ္ ေနာ္ .... ဟုတ္ၿပီ ...

ယေန ့ အခ်ိန္ခါ မွာ အရမ္းေခတ္စား ေနတဲ့ လက္ထပ္ ထိမ္းၿမား မႈ ့ ေလး တစ္ခု ရိွပါတယ္ .... ေမာ္ကြန္းတင္ လက္မွတ္ေရးထိုး လပ္ထပ္မဂၤလာ ၿပဳ သည္ ဆိုတဲ့ .... လပ္ထပ္ ထိမ္းၿမား မႈ ့ေလး ပါ ....


အစ္မတို ့ ေရ ... နာမည္ေလးလွ လို ့ လုပ္တာၾက တာလား ဗ်ာ ... ။ ဥပေဒ ဘာသာ ရပ္ ကို သိတဲ့ သူ ဆို၇င္ မဟုတ္ဘူးလို ့ ေၿဖၾကမွာ ေနာ္ ... ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုရင္ ဥပေဒအရ အခိုင္မာဆံုး လက္ထပ္နည္း လို ့ ေၿပာလို ့ ၇တယ္ ေလ .... ။

ဒါဆိုရင္ ၁၉၅၄ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ ဥပေဒဟာ ခိုင္မာ မႈ ့ မရိွေတာ့သလို ၿဖစ္သြား ၿပန္ ေရာ .... ထားပါ ....ဗ်ာ ... ။

 လက္ထိပ္ထိမ္းၿမား ၿခင္းဆိုင္ရာ တန္းတူအခြင့္ေရး ရိွတယ္ ဆိုရင္ ... ေၿပာအံုး မယ္ .... ေမာ္ကြန္းတင္ လက္မွတ္ ေရးထိုး လပ္ထပ္မဂၤလာၿပဳ တယ္ ဆိုတာ ယေန ့အခ်ိန္ မွာ အထက္တန္းလႊာ လူတန္းစား ပဲ ဘာေၾကာင့္ လုပ္ရတာလည္း ဗ်ာ ... ။

ရွင္း ပါတယ္ ဗ်ာ ... ေမာ္ကြန္းတင္ ထိမ္းၿမား လက္ထပ္ တယ္ ဆို တာ က်ေနာ္ တို ့ ၿမန္မာ ဘုရင္ ေတြ ေခတ္ ကတည္း ရိွခဲ့ တာပါ ...ဘုရင္ ႏွင့္ မႈးၾကီး မတ္ရာ ေတြ ကိုယ္ တိုင္ အခမ္းနား ၿပင္ဆင္ ေပး ၿပီး သူတို ့ ကိုယ္တိုင္ လက္ထပ္ ထိမ္းၿမားေပး ၿခင္းေၾကာင့္ ဘာ ဥပေဒ ... ညာ ဥပေဒ အရဆို ၿပီး သူတို ့ လက္ထပ္ ထိမ္းၿမား ၿခင္း ကို ကန္ ့ကြက္ ခြင့္ မရိွဘူးေလ ..... ။

ယေန အခ်ိန္ခါ မွာ ေတာ့ သတိုးသား ၿဖစ္သူ အတြက္ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ေရွ ့ေန တစ္ဦး သတိုး သမီး ၿဖစ္သူ အတြက္ ေရွ ့ေန တစ္ဦး ၊ ထို ေရွ ့ေန မ်ားကို သတိုးသား ၊သတိုး သမီး မွ GP ( General power )လႊဲ အပ္၍  တရားေရးဆိုင္ ရာ အနည္း ဆံုး အရာတန္း အဆင့္ ရိွ တရားသူ ၾကီး တစ္မွ ေန၍ ထိုက္သင့္ တဲ့ အခမ္း နား ၿပင္ဆင္ မႈ ့ ႏွင့္ တကြ ေမာ္ကြန္း တင္ လက္ထပ္ မဂၤလာ ၿပဳ ၾကပါတယ္ .....

တရားေရ ဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသမီး ဝန္ထမ္း ဆိုေသာ အစ္မ ေရ ...

ၿမန္မာ ဘုရင္ေတြ ေခတ္တံုးက ေတာ့ ဘုရင္က အကုန္က်ခံ တဲ့အၿပင္ ဆုေတာ္ ဘြဲ ့ေတာ္ေတြပါ ခ်ီးၿမွင့္ တက္ပါတယ္ ... ။ ယေန အခ်ိန္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ ့ ဘဏ္လမ္း ထဲမွာ GP စာခ်ဳပ္ တစ္ေစာင္ ကို ၂၀၀က်ပ္ (လြန္ခဲ့ေသာ ၅ႏွစ္) ႏွင့္ အလြယ္ တကူ ဝယ္လို ့ရေသာ္ လည္း ေရွ ့ေန တစ္ဦး ကို GP လႊဲ ခ ဘယ္ေလာက္ေပး ရတယ္ ဆိုတာ အစ္မ အသိဆံုး ပါ ... အခု ကိစၥ မွာ ႏွစ္ဦး စာ .... ေနာက္ၿပီ အရာတန္း အဆင့္ ရိွ တရားသူၾကီး ဆိုလည္း ရုပ္ရွင္ ေတြထဲမွာ လို ေမတၱာ ၿဖင့္ သရုပ္ေဆာင္ သည္ မဟုတ္ ... တိုက္သင့္ တဲ့ အခမ္း နား ဆိုတာလည္း ၾကယ္ ဘယ္ႏွ လံုး အဆင့္ ရိွ ဟိုတယ္ ... စသည့္ ေၿခေန ရိွပါတယ္ ။

ဆီးကို ေရခ်ိဳး ေဆးရိုး မီးလႈံ ဟု ဆိုေသာ ေသာ္လည္း .... စည္ပင္ ေရခ်ိဳး ၿပီး ေကာက္ရိုး မီး လံႈ ေနရေသာ အေၿခခံ လူတန္းစား မ်ား ဥပေဒ အရ အရမ္း ခိုင္မာ တဲ့ ေမာ္ကြန္း တင္ လက္ထပ္ ၿခင္း မၿပဳ ႏိုင္ရွာဘူး ဗ်ာ ....

ကယ္ .... ၿမန္မာ အမ်ိဳးသမီး မ်ား လပ္ထပ္ ထိမ္းၿမား ၿခင္း ဆိုင္ရာ ... တန္းတူ ..... အခြင့္ေရး ...... 

က်ေနာ္ ေမာင္ဘုန္း ပဲ ... မၿမင္မိ သည္ေလာ .....



ေလးစားစြာ ၿဖင့္ ....



ေမာင္ဘုန္း


7 comments:

  1. ကိုဘုန္းေရ ေရးတတ္လိုက္တာဗ်ာ ဖတ္ရတာ ေ၇ွ ့ေနတစ္ေယာက္ေျပာသလို ပဲအၾကိဳက္းဆံုးေျပာမယ္ ေနာ္စည္ပင္ေရခ်ိဳးျပီး ေကာက္ရိုးမီးလႈံ ႏိုင္တာထက္ဆိုးေနျပီဗ်ာ ေနရာတကာမွာ ေငြရွိမွဗ်ိဳ ့ တန္းအခြင့္အေရးနဲ ့မွ်တမႈဆိုတာဘာမွမရွိဘူး ဒီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာင္းတယ္ ေျပာေနတာ သူတို ့နားက လက္ေ၀ခံအသိုင္း၀ိုင္းပါဗ်ာ သူတို ့ေကာင္းစားလို ့ေကာင္းတယ္ေျပာေျပာေနတာ..အိမ္း ေျပာရဲေတာ့ ဘူး ေရးသားခ်က္ကို ေမာင္(စြယ္စံုက်မ္း) ေထာက္ခံပါ၏

    ReplyDelete
  2. ေရးခ်က္ ကေတာ့ လန္းတယ္ ကိုဘုနး္ေရ
    ..အေနာ္အတြက္ ကေတာ့ ရႈပ္ေနတာပဲ ဟီးး
    .. အမ အတြက္ပဲ ေျပာသြားတာဆိုေတာ့.
    ..အေနာ္ အထီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္အတြက္
    မစီမဆိုင္ ဂလိုင္ ၀င္ေခါင္းသြားတယ္ း ).
    .ေတာမွာေတာ့ စည္ပင္ ေရ မရဘူးဗ်ာ..
    ေကာက္ရိဳးကလည္း.နြားေကၽြးဖို႕ေတာင္မေလာက္ဘူး
    ကိုဘုန္းရ..အဲေတာ့ ..ေခ်ာင္ေရကို ခ်ိဳးျပီး
    ရိုးပ်က္ ပဲ မီးလံႈ ေနရတယ္..ဟဟ..

    ခင္မင္ေလးစားလွွ်က္
    (ဒုတိယ)

    ReplyDelete
  3. ေမာင္ဘုန္းေရေၿဖသာခ်က္ေလးေတြမွတ္သားစရာပါ
    ေတာ္ပါေပတဲ့ကြယ္

    ReplyDelete
  4. ေမာင္ဘုန္းေရ
    အမလဲျမန္မာဆုိေပမယ္႔ဥပေဒကုိ မလုိက္စားေတာ႔ဒါေတြကုိ
    ဘာမွမသိဘူး ေမာင္ဘုန္းရွင္းျပထားမွပဲ သိေတာ႔တယ္
    ဗဟုသုတေတြ အမ်ားၾကီးရခဲ႔ပါတယ္
    ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္
    ခင္တဲ႔ jasmine

    ReplyDelete
  5. ေနာက္က်ေနျပီဗ်ာ
    ကြ်န္ေတာ္အလုပ္မ်ားေနလုိ႔ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း
    နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတာ----မဂ်က္ကေျပာလုိ႔အစကုိျပန္ရွာဖတ္ဆုိတာနဲ႔
    ေကာင္းတယ္ဗ်ာ ဒါမ်ဳိးေလးေတြေရးသင္႔ပါတယ္
    ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နားမွာလဲ အတူေနၾကတဲ႔စုံတြဲေတြ
    အမ်ားၾကီးပါ အနာဂတ္အတြက္သူတုိ႔ေလးေတြစိတ္မပူမိဘူးလား
    ေမးခ်င္တာ ပါးရုိက္ခံရမွာေၾကာက္လုိ႔မေမးရဘူး

    ReplyDelete
  6. ကိုဘုန္းေရ
    စာလာဖတ္သြားပါတယ္ အခ်က္အလက္ေတြအခို္င္အမာနဲ ့
    ေရးသား်က္တိုင္းကို အားရမိပါတယ္။
    ခင္မင္ေလးစာလ်က္-ေလလြင့္လူ

    ReplyDelete
  7. ေမာင္ဘုန္းေရ..ေနေကာင္းပါစ..အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ပါတ္တက္တဲ့ဥပေဒေတြကုိမ်ားမ်ားေရးေပပါ..ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကစာဖတ္အားနည္တယ္..မသိေတာ့ထင္ရာလုပ္မိၾကတယ္..ထင္ရာလုပ္မိေတာအမွားေတြမ်ားတာေပါ့..ဒီလုိပုိစ္ေတြမ်ားမ်ားတင္ေပးပါ..ေက်ဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္..

    ေမတၱာျဖင့္...
    ေရႊဝန္းရတနာ...

    ReplyDelete