Pages

Thursday, September 8, 2011

ေဆး ၊ ေဘာ္ဒီ အကဲခက္ၿခင္း


အားလံုးပဲ မဂၤလာပါ ဗ်ာ …. ဒီ post ေလးကိုေတာ့ ၿမန္မာၿပည္က သူငယ္ခ်င္း မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးေရးၿဖစ္တာပါ …

က်ေနာ္ တို ့ႏိုင္ငံမွာ ယေန ့ အေရာင္းဝယ္ ၿဖစ္ေနတဲ့ ကားအမ်ား စုဟာ … ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ထုတ္တဲ့ ကားေတြ ၿဖစ္တာရယ္ ၊ ကားထုတ္တဲ့ စက္ရံု က အသစ္တင္သြင္းတဲ့ ကားေတြမဟုတ္တာေၾကာင့္ ကားတစ္စီး ဝယ္မို ့ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ သူကို ၾကည့္ခိုင္းၾကတာမ်ားပါတယ္ …

အမ်ားအား ၿဖင့္ေတာ့ အင္ဂ်င္ စစ္ေဆးတာ ေလာက္ပဲ လုပ္ၾကပင္မဲ့ ေဆး ၊ေဘာ္ဒီ အပိုင္းကို ပြဲစား ေၿပာတာကို မယံု ခ်င္ယံုခ်င္နဲ ့ယံု ရတယ္ေလ ….

ေဆး ၊ ေဘာ္ဒီ စစ္ေဆး တယ္ဆိုတာလည္း အင္ဂ်င္ စစ္သလို ဖြင့္ၾကည့္လို ့မွမရတာေလ … ေဆး အေရာင္ေလး ေတာက္ေနရင္ပဲ … ဒီကားက အတိုက္ခိုက္မရိွဘူး လို ့ လက္ခံ က်တဲ့ သူေတြကမ်ားသလို
ပြဲစားရဲ့ ၾကမ္းပိုးကို လိပ္ၿဖစ္ေအာင္ေၿပာတက္တဲ့  အေၿပာအဆို ပညာရပ္ ေၾကာင့္ ….. ဝယ္လာၿပီး လက္ထဲေရာက္သံုးၾကည့္ေတာ့မွာ … ေၾကာင္းစံု သိေတာ့တယ္ေလ ….

က်ေနာ္ အရင္ ဆံုး ေဆးေရာင္ အကဲခက္ၿခင္း အေၾကာင္းကို ေၿပာၿပပါတယ္ …

ၿမန္မာၿပည္မွာ ေအာ္(origin) ေဆး ဆိုၿပီ … မူလေပါက္ေစ်းထက္ပိုေပးရတဲ့ ကားေတြရိွပါတယ္ ….
အားလံုးလည္း ကိုယ္ဝယ္မဲ့ ကားကို ေအာ္ (origin) ေဆး ၿဖစ္ခ်င္ၾကတယ္ေလ ….
ေနာက္ၿပီ ကားတစ္စီး ေဆး ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ဆိုတာကိုလည္း  ေအာ္ (origin) ေဆး ကို စံထားၿပီ ႏိႈင္ယွဥ္ ၾကည့္ရပါတယ္ … ဒီေတာ့ ေအာ္ (origin)ေဆး ဆိုတာ ဘာေတြမ်ား ထူးၿခားေနလို ့လည္းလို ့ ေမးစရာရိွတယ္ေနာ္ ….
ေအာ္(origin) ရဲ့ထူးၿခားခ်က္ေတြကေတာ့  …..

၁ …. ေဆးပါးၿခင္း
၂ …. မ်က္ႏွာၿပင္ လိုင္းမရိွၿခင္း
၃… အလက္ ညီၿခင္း သို ့မဟုတ္ ေဆးေရာင္ ေတာက္ပမႈ ့ညီညာၿခင္း
၄ … ေဆးပြင့္ ညီၿခင္း
၅…. ေဆးဆက္ရာ မရိွၿခင္း …… ဆိုးတာ ေအာ္ (origin) ရဲ့ ထူးၿခားေကာင္းမြန္တဲ့ အခ်က္ေတြပါပဲ

၁ …. ေဆးပါးၿခင္း

က်ေနာ္ တို ့ၿမန္မာ ၿပည္မွာ ကားတစ္စီးကို ေဆးထူမွ ေကာင္းတယ္လို ့ ထင္တယ္တဲ့ သူလည္း ရိွတယ္ပါတယ္..ေဆး ထူေတာ့ ၾကာၾကာခံတယ္ေပါ့ ….. ဗ်ာ …
တကယ္တမ္းေတာ့ ေဆးထူ ေနရင္ ၾကာၾကာမခံတဲ့အၿပင္ ေဆးကြဲၿပီး ေဆးကြာတဲ့ ဆင့္ထိ ေရာက္သြားတက္ပါတယ္ …

ေအာ္ ( origin) ေဆး မွာ ၃ ထပ္ပဲရိွပါတယ္ … colour basic လို ့ေခၚတဲ့ ခံေဆးရယ္ ၊ ေဆးၾကမ္း ရယ္ ၊ ေဆးအေခ်ာ ရယ္ ၊ ဆိုၿပီ သံုးထပ္ပဲရိွပါတယ္ … colour effect နဲ ့ 2K ကေတာ့ အၿပီးသတ္ ေဆးေပါ့ 



 ဒါဆိုရင္ … ေဆးထူတာနဲ ့ ပါးတာကို အလြယ္ကူဆံုး ခြဲၿခားတဲ့ နည္းကေတာ့
အလင္းေရာင္ရတဲ့ ဖက္ကို မ်က္ႏွာမႈၿပီ ကားကို ေဘးတိုက္ အေနထား ကားနဲ ့ သံုးေပ အကြာကေန ၾကည့္ရင္ …( အေပၚကပံု ေနအထားတိုင္း ၾကည့္ရပါမည္)  မွန္မ်က္ႏွာၿပင္ကဲ့သို ညီေန၇င္ေတာ့ေဆးပါးလို ့ပါ …
အဖုေလးေတြ အမ်ားၾကီးေတြ ့ရရင္ေတာ့ ေဆးထူး လို ့ဆိုတာသိႏိုင္ပါတယ္ …..
ဒါဆို၇င္ ေအာ္ (origin) ေဆးမဟုတ္ဘူးေပါ့ …

၂ … မ်က္ႏွာၿပင္ လိုင္းမရိွၿခင္း

က်ေနာ္ အထက္မွာ ေဆး အထူ အပါး ခြဲမို ့ကားကိုၾကည့္တဲ့ေနရာမွာ … အဖုေလးေတြေတာ့ မေတြ ့ရပဲ အရွည္လိုက္ လိုင္း ထ ေနတာေတြ  ့ရရင္ေတာ့ …. ေအာ္ (origin) ေဆးမဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္ …
ေအာ္ ( origin ) ေဆး ဆိုရင္ လိုင္းမရိွပါဘူး …မွန္ မ်က္ႏွာၿပင္လိုပဲ ညီေနရမွာပါ ….
ဒါဆို၇င္ ဘာေၾကာင့္လိုင္းထေနတာလည္း …. ? ..

ေအာ္ (origin ) ေဆးကေရာ ဘာေၾကာင့္လိုင္းမထတာလည္း …? လို ့ေမးစရာရိွလာပါၿပီ ..
ဟုတ္ကဲ့ပါ ….ကားထုတ္တဲ့ စက္ရံုေတြမွာ ေအာ္ (origin) ကို မႈတ္တဲ့ေနရာမွာ လူနဲ ့မႈတ္တာမဟုတ္ပဲ စက္နဲ ့မႈတ္တဲ့ အတြက္ မ်က္ႏွာၿပင္ ေဆးသားက်ေရာက္မႈ ့ညီညာေစပါတယ္ ….

က်ေနာ္ တို ့လို ေဆးၿပန္မႈတ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေဆးမႈတ္တဲ့ gun ကိုသံုးၿပီးလက္နဲ ့ မႈတ္ရတာၿဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လက္မၿငိမ္ရင္ မ်က္ႏွာ ၿပင္ေဆးသားက်ေရာက္မႈ ့ မညီေတာ့ပဲ လိုင္းထေနတက္ပါတယ္ ..
ကားေဆးမႈတ္တဲ့ ပညာ ကြ်မ္းက်င္မႈ ့ကို အဲ့ဒီလိုင္းထမႈ ့နဲ ့တိုင္းတာက်ပါတယ္ …
ဆိုလိုတာကေတာ့ လိုင္းမ်ားမ်ားထေနရင္ မကြ်မ္းက်င္ဘူးလို ့ဆိုးၿပီ လိုင္းထ နည္းရင္ေတာ့ ကြ်မ္းက်င္တယ္လို ့ သတ္မွတ္ထားပါတယ္ ….

လိုင္းမထေအာင္ေတာ့ မႈတ္လို ့မရဘူးေနာ္ … အနည္းဆံုးေတာ့ ဥပမာ ကာတံခါး တစ္ခ်ပ္မွာ တစ္လိုင္းေတာ့ ရိွပါတယ္ …. ဒါပင္မဲ့ တံခါးတစ္ခ်ပ္မွာ ႏွစ္လိုင္းေလာက္ရိွေန၇င္ကို ၾကည့္ေနက်မဟုတ္တဲ့ က်ေနာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေတြ ့မည္မဟုတ္ပါ … ဒါကေတာ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ ့နဲ ့ဆိုင္တယ္ေလ ၄ ၊ ၅ ၊ လိုင္းေလာက္ရိွရင္ေတာ့ အလြယ္တကူေတြ ့ရတက္ပါတယ္ …

၃… အလက္ ညီၿခင္း သို ့မဟုတ္ ေဆးေရာင္ ေတာက္ပမႈ ့ညီညာၿခင္း

ခုဏကလိုပဲ အလငး္ေရာင္ရတဲ့ဖက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီးၾကည့္လိုက္တာ … အဖုေလးေတြလည္း မရိွဘူး ၊ လိုင္းလည္းမေတြ ့ရဘူး … ဒါပင္မဲ့ အလင္ေရာင္ကို မ်က္ႏွာမူထားတဲ့အတြက္ မ်က္ႏွာၿပင္တစ္လံုး ေဆးေရာင္ ေတာက္ေနရမဲ့ အစား ဒီနားမွာေတာ့ အေရာင္ကပိုေတာက္ၿပီ ဟိုနားမွာေတာ့ အေရာင္မေတာက္ ၿဖစ္ေနရင္လည္း ေအာ္ (origin ) မဟုတ္ဘူလို ့ ေၿပာလို ့ရပါတယ္ …

ေအာ္ (origin ) ေဆးကေတာ့  ေဆးေ၇ာင္ေတာက္ပမႈ ့ညီပါတယ္ .. သူလည္း စက္နဲ ့မႈတ္တာၿဖစ္တဲ့တြက္ မ်က္ႏွာၿပင္ေဆးက်ေရာက္မႈ ့အကြာအေဝးကို ကြန္ၿပဴတာနဲ ့တိုင္းတာၿပီး မႈတ္တဲ့ အတြက္ မညီစရာအေၾကာင္းမရိွဘူးေလ …..

က်ေနာ္ တို ့လိုေဆးၿပန္မႈတ္ ရင္ေတာ့ မႈရင္ကဲ့သို ့ ညီညာတဲ့ ေတာက္ပမႈ ့မရေတာ့ပါဘူး …ဒါပင္မဲ့ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ေဆးမႈတ္သမား ဆိုရင္ေတာ့ ခြဲၿခားမို ့ေတာ့ ေတာ္ခက္ပါလိမ့္မယ္ …

၄ … ေဆးပြင့္ ညီၿခင္း

သူကေတာ့ ကားေဆးကို အနီးကပ္ၾကည့္၇င္ ေဆးပြင့္ ေလးေတြ ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္ … ( ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မွ ၿမင္ရတာေနာ္ … မၿမင္ရင္လည္း မွန္ဘီးလူးသံုးၾကည့္ပါ …:D )
ေၿခာက္လက္မ ပတ္လည္ေလာက္ ကိုေသခ်ာၾကည့္ရင္ရပါၿပီ … ေဆးပြင့္ မညီမညာၿဖစ္ေနရင္ေတာ့ ေအာ္ (origin) ေဆးမဟုတ္ပါဘူး …  ဒါဆိုရင္ဘာေၾကာင့္မ်ား ေအာ္ (origin )က ေဆးပြင့္ညီေနရလည္းဆိုတာ 

က်ေနာ္ ရွင္းပါအံုးမယ္ ….
က်ေနာ္တို ့ေဆးမႈတ္တယ္ ဆိုတာ ေဆးရည္ကို ေလဖိအားသံုးၿပီ ေငြ ့၇ည္ သို ့မဟုတ္ အမႈံ( pixels)အၿဖစ္ မ်က္ႏွာၿပင္ကို က်ေ၇ာက္ေစတာၿဖစ္ပါတယ္ ….ေလဖိအား မ်ားေလ အမႈံ (pixels) ေသးေလေပါ့ … ေလဖိအား အတက္အက် မညီရင္ ေဆးပြင့္ မညီႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ ..

ေအာ္ (origin ) ေဆးကိုမႈတ္တဲ့ေနရာမွာ .. စက္နဲ ့ မႈတ္တာၿဖစ္တဲ့ အတြက္ ေလးဖိအားကို အတက္အက် မရိွေစေအာင္ ခ်ိန္ထားၿပီ မႈတ္ ၿခင္းေၾကာင့္ မ်က္ႏွာၿပင္ ေဆးမႈံ  (pixels)  က်ေရာက္မႈ ့ ညီညာေစပါတယ္
ေဆးေၿခာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီ အမႈံ (pixels) ေလးေတြဟာ ေဆးပြင့္ ၿဖစ္သြားတဲ့ အတြက္ ေအာ္ 
(origin ) ေဆး ဟာ ေဆးပြင့္ညီေနတာေတြ ့ရ တာပါ ….

ေဆးၿပန္ မႈတ္ထားရင္ေတာ့ ေဆးပြင့္ ညီမို ့ဆိုတာအလြန္ခက္တဲ့ အရာပါ … က်ေနာ္ တို ့ၿမန္မာၿပည္မွာ ေဆးမႈတ္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးတဲ့ ေလဖိအားစက္ေတြဟာ .. ေလဖိအား အတက္အက်ကို ညိွ ေပး စက္မပါတာမ်ားပါတယ္ …. တခ်ိဳ ့စက္ေတြဆိုရင္ လံုေလာက္တဲ့ ေလဖိမရိွတဲ့
စက္နဲ အသံုးၿပဳေနတာေတြ ့ရပါတယ္ … ကားေဆးမႈတ္မို ့အတြက္ ေလဖိအားစက္ရဲ့ ေလအိုးထဲမွာ အနည္းဆံုး 150 gk မွ 200 kg တြင္းရိွရန္လိုအပ္ၿပီ …150 ေအာက္က်သြားတာနဲ ့ ဘယ္လိုမွ ေဆးပြင့္ညီႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး  ဒီေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဆးမႈတ္ပညာ ကြ်မ္းက်င္တယ္ေၿပာေၿပာ
မႈ၇င္ ေဆးကဲ့သို ့ ေဆးပြင့္ညီမို ့ဆိုတာမၿဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ …

၅ ….. ေဆးဆက္ရာ မရိွၿခင္း

သူကေတာ့ ၾကည့္ရနည္းနည္းခက္ပါတယ္ … ေဆးပြင့္ညီတာ ၾကည့္သလိုပဲ ၾကည့္ရပင္မဲ့ တစ္ကြပ္ထဲ ၾကည့္လို ့မရပါဘူး … မ်က္ႏွာၿပင္တစ္ခုလံုကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ေဆးပြင့္မ်ား စုၿပီး လိုင္းကဲ့ သို ့ၿဖစ္ေန၇င္ ဒါဟာ ေဆးဆက္ရာ ေပါ့ …. ..ဒါဆို၇င္ ေအာ္ (origin ) ေဆးမဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ ….

ေအာ္ (origin) ေဆးကို မႈတ္ေနရာမွာ ကားေဘာ္ဒီ ကို သက္သက္ တံခါးနွင့္ အၿခားပစၥည္းေတြကို သက္သက္ မႈတ္တာေၾကာင့္ ဘယ္လို မွ ေဆးဆက္ရာဆိုတာမရိွႏိုင္ဘူးေလ …

က်ေနာ္ တို ့လို ေဆးၿပန္မႈတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ကားတစ္စီး လံုးကို လြယ္ကူတဲ့ ပစၥည္းေလာက္သာ ၿပဳတ္ၿပီ ကားတစ္စီးလံုးကို ဒီအတိုင္းၿပန္မႈတ္ ရေတာ့ လက္ဆန္ ့ႏိုင္သေလာက္သာ .. ေဆးမႈတ္လို ့ရတဲ့ အတြက္ ဆက္ရာ ေတာ့ ရိွပါတယ္ … ကြ်မ္းက်င္မႈ ့ေၾကာင့္ ဆက္ရာ နည္းတာနဲ ့မ်ားတာပဲကြာပါတယ္ …

ကဲ …. က်ေနာ္ အခုေၿပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၅ ခ်က္ဟာ ေအာ္ေဆး လို ့ေခၚတဲ့ မႈရင္းေဆး ရဲ့ ထူးၿခာတဲ့ အခ်က္ေတြပါ …. ကားတစ္ စီးကို  ေဆးပါးၿခင္း ၊ မ်က္ႏွာၿပင္ လိုင္းမရိွၿခင္း ၊ အလက္ ညီၿခင္း သို ့မဟုတ္ ေဆးေရာင္ ေတာက္ပမႈ ့ညီညာၿခင္း ဒီ အခ်က္ သံုးခ်က္နဲ ့ၿပည့္စံုရင္ပဲ ေဆးေကာင္းတယ္ လို ့ မွတ္ယူလို ့ရပါတယ္ ….

က်ေနာ္ တို ့ၿမန္မာၿပည္မွာ ကားပြဲစားလုပ္တဲ့သူေတြ ကားဝယ္ေရာင္လုပ္တဲ့သူ ေတြ ကားတစ္စီး ကို ေဆး ၊ ေဘာ္ဒီး စစ္ေဆးရင္ ကားရဲ့ ေဘာ္ဒီ ေနရာစံု ကို လက္နဲ ့လိုက္ေခါက္ တာၿမင္ဘူးၾကမယ္လို ့ ထင္ပါတယ္ ..
ဘာေၾကာင့္မ်ား လက္နဲ ့ေခါက္လည္းဆိုရင္ ေအာ္ေဆး ဟုတ္မဟုတ္စမ္းၾကည့္တာတဲ့ …..
ေဘာ္ဒီ သံၿပားကိုေခါက္ရင္ ေတာ့ သံၿပား အသံ ထြက္ၿပီ … ပတ္တီး (putty) ရိွေနရင္ေတာ့ သံၿပာ အသံ မထြက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ …..

ဒါဆိုရင္ က်ေနာ္ က ပတ္တီး ပါးပါးေလး ကိုင္ၿပီး ေဆးၿပန္ မႈတ္ထားတဲ့ ကားကို ေအာ္ေဆးပါလို ့ေၿပာရင္
သူ ့တို ့ယံုမွာေသခ်ာတယ္ေနာ္ ….
ပတ္တီး ပါးပါး ထည့္ထာရင္ လက္နဲ ့ေခါက္လည္း သံၿပား အသံ ထြက္ေန မွာပဲေလ …. ေနာက္ၿပီ လက္နဲ ့ေခါက္တယ္ဆိုတာ … ကားတစ္လံုးလိုက္ ေခါက္လို ့ရမလား ဗ်ာ …

ဆက္လက္ေရးသားပါမည္ ....

ဒီ Post ေလးေရးေနတံုး ေကာင္းကင္ၿဖဴ က ... ကိုရင္( မဒမ္ကိုး ) ေရးတဲ့  post ေလးက ရီရတယ္ဆိုလို ့ ဖတ္မိတာ အခုေတာ့ ကိုရင္ အကိုင္မခံရေအာင္ ကိုရင္ေပးတဲ့ တဂ္ ေလး ေရးေနရၿပီေလ ...
ကိုရင္ .... ေရ ... တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ ေစာင့္ပါအံုးေနာ္ ...


ေမာင္ဘုန္း 



3 comments:

  1. ကိုဘုန္းကေတာ့ အကိုင္မခံရဖို႕သြားေရး...ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထီေပါက္လို႕ ကား၀ယ္ရင္ ေအာ္ေဆး ဟုတ္မဟုတ္ ပြဲစားအႏွပ္မခံရေအာင္ အေရးႀကီးတဲ့ သံုးခ်က္ကို အလြတ္က်က္ေနတယ္... အေပၚက ပံုကုို ျပန္ၾကည့္ရတာလဲ အေမာ။ ခြစ္ခြစ္

    ReplyDelete
  2. ေရႊစင္ဦး တို႕လည္း မိုးယံေျပာတဲ႕ အတိုင္းဘဲ ေမ႕ေနရင္ေတာ႔ ကိုဘုန္း ကိုဝယ္ခိုင္းမယ္ မိုးယံ လည္း အလြတ္ရေအာင္ ျမန္ျမန္က်က္ပါ ခဏေန စာလာျပန္ခိုင္းမယ္

    ReplyDelete
  3. စိတ္ဝင္စားစရာဘဲ
    ကားတစ္စီးကို စစ္ေဆးဖို႕ရာ အေတာ္ေလး ပညာပါတယ္ေနာ္
    အလိမ္မခံရဖို႕ေတာ႕ ဒီအခ်က္ေလးေတြ ဗဟုသုတရွိထားသင္႔တယ္
    ပိုစ္႕ေလးအတြက္ေက်းဇူးပါ။

    ReplyDelete