အားလံုးပဲ
မဂၤလာပါ ဗ်ာ …. ဒီ post ေလးကိုေတာ့ ၿမန္မာၿပည္က သူငယ္ခ်င္း မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးေရးၿဖစ္တာပါ
…
က်ေနာ္ တို
့ႏိုင္ငံမွာ ယေန ့ အေရာင္းဝယ္ ၿဖစ္ေနတဲ့ ကားအမ်ား စုဟာ … ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ထုတ္တဲ့
ကားေတြ ၿဖစ္တာရယ္ ၊ ကားထုတ္တဲ့ စက္ရံု က အသစ္တင္သြင္းတဲ့ ကားေတြမဟုတ္တာေၾကာင့္ ကားတစ္စီး
ဝယ္မို ့ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ သူကို ၾကည့္ခိုင္းၾကတာမ်ားပါတယ္ …
အမ်ားအား
ၿဖင့္ေတာ့ အင္ဂ်င္ စစ္ေဆးတာ ေလာက္ပဲ လုပ္ၾကပင္မဲ့ ေဆး ၊ေဘာ္ဒီ အပိုင္းကို ပြဲစား ေၿပာတာကို
မယံု ခ်င္ယံုခ်င္နဲ ့ယံု ရတယ္ေလ ….
ေဆး ၊ ေဘာ္ဒီ
စစ္ေဆး တယ္ဆိုတာလည္း အင္ဂ်င္ စစ္သလို ဖြင့္ၾကည့္လို ့မွမရတာေလ … ေဆး အေရာင္ေလး ေတာက္ေနရင္ပဲ
… ဒီကားက အတိုက္ခိုက္မရိွဘူး လို ့ လက္ခံ က်တဲ့ သူေတြကမ်ားသလို
ပြဲစားရဲ့
ၾကမ္းပိုးကို လိပ္ၿဖစ္ေအာင္ေၿပာတက္တဲ့ အေၿပာအဆို
ပညာရပ္ ေၾကာင့္ ….. ဝယ္လာၿပီး လက္ထဲေရာက္သံုးၾကည့္ေတာ့မွာ … ေၾကာင္းစံု သိေတာ့တယ္ေလ
….
က်ေနာ္ အရင္
ဆံုး ေဆးေရာင္ အကဲခက္ၿခင္း အေၾကာင္းကို ေၿပာၿပပါတယ္ …
ၿမန္မာၿပည္မွာ
ေအာ္(origin) ေဆး ဆိုၿပီ … မူလေပါက္ေစ်းထက္ပိုေပးရတဲ့ ကားေတြရိွပါတယ္ ….
အားလံုးလည္း
ကိုယ္ဝယ္မဲ့ ကားကို ေအာ္ (origin) ေဆး ၿဖစ္ခ်င္ၾကတယ္ေလ ….
ေနာက္ၿပီ
ကားတစ္စီး ေဆး ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ဆိုတာကိုလည္း
ေအာ္ (origin) ေဆး ကို စံထားၿပီ ႏိႈင္ယွဥ္ ၾကည့္ရပါတယ္ … ဒီေတာ့ ေအာ္
(origin)ေဆး ဆိုတာ ဘာေတြမ်ား ထူးၿခားေနလို ့လည္းလို ့ ေမးစရာရိွတယ္ေနာ္ ….
ေအာ္(origin)
ရဲ့ထူးၿခားခ်က္ေတြကေတာ့ …..
၁ …. ေဆးပါးၿခင္း
၂ …. မ်က္ႏွာၿပင္
လိုင္းမရိွၿခင္း
၃… အလက္ ညီၿခင္း
သို ့မဟုတ္ ေဆးေရာင္ ေတာက္ပမႈ ့ညီညာၿခင္း
၄ … ေဆးပြင့္
ညီၿခင္း
၅…. ေဆးဆက္ရာ
မရိွၿခင္း …… ဆိုးတာ ေအာ္ (origin) ရဲ့ ထူးၿခားေကာင္းမြန္တဲ့ အခ်က္ေတြပါပဲ
၁ …. ေဆးပါးၿခင္း
က်ေနာ္ တို
့ၿမန္မာ ၿပည္မွာ ကားတစ္စီးကို ေဆးထူမွ ေကာင္းတယ္လို ့ ထင္တယ္တဲ့ သူလည္း ရိွတယ္ပါတယ္..ေဆး
ထူေတာ့ ၾကာၾကာခံတယ္ေပါ့ ….. ဗ်ာ …
တကယ္တမ္းေတာ့
ေဆးထူ ေနရင္ ၾကာၾကာမခံတဲ့အၿပင္ ေဆးကြဲၿပီး ေဆးကြာတဲ့ ဆင့္ထိ ေရာက္သြားတက္ပါတယ္ …
ေအာ္ (
origin) ေဆး မွာ ၃ ထပ္ပဲရိွပါတယ္ … colour basic လို ့ေခၚတဲ့ ခံေဆးရယ္ ၊ ေဆးၾကမ္း ရယ္
၊ ေဆးအေခ်ာ ရယ္ ၊ ဆိုၿပီ သံုးထပ္ပဲရိွပါတယ္ … colour effect နဲ ့ 2K ကေတာ့ အၿပီးသတ္
ေဆးေပါ့
ဒါဆိုရင္ … ေဆးထူတာနဲ ့ ပါးတာကို အလြယ္ကူဆံုး ခြဲၿခားတဲ့
နည္းကေတာ့
အလင္းေရာင္ရတဲ့
ဖက္ကို မ်က္ႏွာမႈၿပီ ကားကို ေဘးတိုက္ အေနထား ကားနဲ ့ သံုးေပ အကြာကေန ၾကည့္ရင္ …( အေပၚကပံု ေနအထားတိုင္း ၾကည့္ရပါမည္) မွန္မ်က္ႏွာၿပင္ကဲ့သို
ညီေန၇င္ေတာ့ေဆးပါးလို ့ပါ …
အဖုေလးေတြ
အမ်ားၾကီးေတြ ့ရရင္ေတာ့ ေဆးထူး လို ့ဆိုတာသိႏိုင္ပါတယ္ …..
ဒါဆို၇င္
ေအာ္ (origin) ေဆးမဟုတ္ဘူးေပါ့ …
၂ … မ်က္ႏွာၿပင္
လိုင္းမရိွၿခင္း
က်ေနာ္ အထက္မွာ
ေဆး အထူ အပါး ခြဲမို ့ကားကိုၾကည့္တဲ့ေနရာမွာ … အဖုေလးေတြေတာ့ မေတြ ့ရပဲ အရွည္လိုက္
လိုင္း ထ ေနတာေတြ ့ရရင္ေတာ့ …. ေအာ္
(origin) ေဆးမဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္ …
ေအာ္ (
origin ) ေဆး ဆိုရင္ လိုင္းမရိွပါဘူး …မွန္ မ်က္ႏွာၿပင္လိုပဲ ညီေနရမွာပါ ….
ဒါဆို၇င္
ဘာေၾကာင့္လိုင္းထေနတာလည္း …. ? ..
ေအာ္
(origin ) ေဆးကေရာ ဘာေၾကာင့္လိုင္းမထတာလည္း …? လို ့ေမးစရာရိွလာပါၿပီ ..
ဟုတ္ကဲ့ပါ
….ကားထုတ္တဲ့ စက္ရံုေတြမွာ ေအာ္ (origin) ကို မႈတ္တဲ့ေနရာမွာ လူနဲ ့မႈတ္တာမဟုတ္ပဲ စက္နဲ
့မႈတ္တဲ့ အတြက္ မ်က္ႏွာၿပင္ ေဆးသားက်ေရာက္မႈ ့ညီညာေစပါတယ္ ….
က်ေနာ္ တို
့လို ေဆးၿပန္မႈတ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေဆးမႈတ္တဲ့ gun ကိုသံုးၿပီးလက္နဲ ့ မႈတ္ရတာၿဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္
လက္မၿငိမ္ရင္ မ်က္ႏွာ ၿပင္ေဆးသားက်ေရာက္မႈ ့ မညီေတာ့ပဲ လိုင္းထေနတက္ပါတယ္ ..
ကားေဆးမႈတ္တဲ့
ပညာ ကြ်မ္းက်င္မႈ ့ကို အဲ့ဒီလိုင္းထမႈ ့နဲ ့တိုင္းတာက်ပါတယ္ …
ဆိုလိုတာကေတာ့
လိုင္းမ်ားမ်ားထေနရင္ မကြ်မ္းက်င္ဘူးလို ့ဆိုးၿပီ လိုင္းထ နည္းရင္ေတာ့ ကြ်မ္းက်င္တယ္လို
့ သတ္မွတ္ထားပါတယ္ ….
လိုင္းမထေအာင္ေတာ့
မႈတ္လို ့မရဘူးေနာ္ … အနည္းဆံုးေတာ့ ဥပမာ ကာတံခါး တစ္ခ်ပ္မွာ တစ္လိုင္းေတာ့ ရိွပါတယ္
…. ဒါပင္မဲ့ တံခါးတစ္ခ်ပ္မွာ ႏွစ္လိုင္းေလာက္ရိွေန၇င္ကို ၾကည့္ေနက်မဟုတ္တဲ့ က်ေနာ္
သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေတြ ့မည္မဟုတ္ပါ … ဒါကေတာ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ ့နဲ ့ဆိုင္တယ္ေလ ၄ ၊ ၅ ၊ လိုင္းေလာက္ရိွရင္ေတာ့
အလြယ္တကူေတြ ့ရတက္ပါတယ္ …
၃… အလက္ ညီၿခင္း
သို ့မဟုတ္ ေဆးေရာင္ ေတာက္ပမႈ ့ညီညာၿခင္း
ခုဏကလိုပဲ
အလငး္ေရာင္ရတဲ့ဖက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီးၾကည့္လိုက္တာ … အဖုေလးေတြလည္း မရိွဘူး ၊ လိုင္းလည္းမေတြ
့ရဘူး … ဒါပင္မဲ့ အလင္ေရာင္ကို မ်က္ႏွာမူထားတဲ့အတြက္ မ်က္ႏွာၿပင္တစ္လံုး ေဆးေရာင္ ေတာက္ေနရမဲ့
အစား ဒီနားမွာေတာ့ အေရာင္ကပိုေတာက္ၿပီ ဟိုနားမွာေတာ့ အေရာင္မေတာက္ ၿဖစ္ေနရင္လည္း ေအာ္
(origin ) မဟုတ္ဘူလို ့ ေၿပာလို ့ရပါတယ္ …
ေအာ္
(origin ) ေဆးကေတာ့ ေဆးေ၇ာင္ေတာက္ပမႈ ့ညီပါတယ္
.. သူလည္း စက္နဲ ့မႈတ္တာၿဖစ္တဲ့တြက္ မ်က္ႏွာၿပင္ေဆးက်ေရာက္မႈ ့အကြာအေဝးကို ကြန္ၿပဴတာနဲ
့တိုင္းတာၿပီး မႈတ္တဲ့ အတြက္ မညီစရာအေၾကာင္းမရိွဘူးေလ …..
က်ေနာ္ တို
့လိုေဆးၿပန္မႈတ္ ရင္ေတာ့ မႈရင္ကဲ့သို ့ ညီညာတဲ့ ေတာက္ပမႈ ့မရေတာ့ပါဘူး …ဒါပင္မဲ့ ကြ်မ္းက်င္တဲ့
ေဆးမႈတ္သမား ဆိုရင္ေတာ့ ခြဲၿခားမို ့ေတာ့ ေတာ္ခက္ပါလိမ့္မယ္ …
၄ … ေဆးပြင့္
ညီၿခင္း
သူကေတာ့ ကားေဆးကို
အနီးကပ္ၾကည့္၇င္ ေဆးပြင့္ ေလးေတြ ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္ … ( ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မွ ၿမင္ရတာေနာ္
… မၿမင္ရင္လည္း မွန္ဘီးလူးသံုးၾကည့္ပါ …:D )
ေၿခာက္လက္မ
ပတ္လည္ေလာက္ ကိုေသခ်ာၾကည့္ရင္ရပါၿပီ … ေဆးပြင့္ မညီမညာၿဖစ္ေနရင္ေတာ့ ေအာ္ (origin)
ေဆးမဟုတ္ပါဘူး … ဒါဆိုရင္ဘာေၾကာင့္မ်ား ေအာ္
(origin )က ေဆးပြင့္ညီေနရလည္းဆိုတာ
က်ေနာ္ ရွင္းပါအံုးမယ္ ….
က်ေနာ္တို
့ေဆးမႈတ္တယ္ ဆိုတာ ေဆးရည္ကို ေလဖိအားသံုးၿပီ ေငြ ့၇ည္ သို ့မဟုတ္ အမႈံ( pixels)အၿဖစ္ မ်က္ႏွာၿပင္ကို က်ေ၇ာက္ေစတာၿဖစ္ပါတယ္
….ေလဖိအား မ်ားေလ အမႈံ (pixels) ေသးေလေပါ့ … ေလဖိအား အတက္အက် မညီရင္ ေဆးပြင့္ မညီႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ
..
ေအာ္
(origin ) ေဆးကိုမႈတ္တဲ့ေနရာမွာ .. စက္နဲ ့ မႈတ္တာၿဖစ္တဲ့ အတြက္ ေလးဖိအားကို အတက္အက်
မရိွေစေအာင္ ခ်ိန္ထားၿပီ မႈတ္ ၿခင္းေၾကာင့္ မ်က္ႏွာၿပင္ ေဆးမႈံ (pixels)
က်ေရာက္မႈ ့ ညီညာေစပါတယ္
ေဆးေၿခာက္သြားတဲ့
အခ်ိန္မွာ ဒီ အမႈံ (pixels) ေလးေတြဟာ ေဆးပြင့္ ၿဖစ္သြားတဲ့ အတြက္ ေအာ္
(origin ) ေဆး
ဟာ ေဆးပြင့္ညီေနတာေတြ ့ရ တာပါ ….
ေဆးၿပန္ မႈတ္ထားရင္ေတာ့
ေဆးပြင့္ ညီမို ့ဆိုတာအလြန္ခက္တဲ့ အရာပါ … က်ေနာ္ တို ့ၿမန္မာၿပည္မွာ ေဆးမႈတ္တဲ့ ေနရာမွာ
သံုးတဲ့ ေလဖိအားစက္ေတြဟာ .. ေလဖိအား အတက္အက်ကို ညိွ ေပး စက္မပါတာမ်ားပါတယ္ …. တခ်ိဳ
့စက္ေတြဆိုရင္ လံုေလာက္တဲ့ ေလဖိမရိွတဲ့
စက္နဲ အသံုးၿပဳေနတာေတြ
့ရပါတယ္ … ကားေဆးမႈတ္မို ့အတြက္ ေလဖိအားစက္ရဲ့ ေလအိုးထဲမွာ အနည္းဆံုး 150 gk မွ
200 kg တြင္းရိွရန္လိုအပ္ၿပီ …150 ေအာက္က်သြားတာနဲ ့ ဘယ္လိုမွ ေဆးပြင့္ညီႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ဒီေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဆးမႈတ္ပညာ ကြ်မ္းက်င္တယ္ေၿပာေၿပာ
မႈ၇င္ ေဆးကဲ့သို
့ ေဆးပြင့္ညီမို ့ဆိုတာမၿဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ …
၅ ….. ေဆးဆက္ရာ
မရိွၿခင္း
သူကေတာ့ ၾကည့္ရနည္းနည္းခက္ပါတယ္
… ေဆးပြင့္ညီတာ ၾကည့္သလိုပဲ ၾကည့္ရပင္မဲ့ တစ္ကြပ္ထဲ ၾကည့္လို ့မရပါဘူး … မ်က္ႏွာၿပင္တစ္ခုလံုကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ ေဆးပြင့္မ်ား စုၿပီး လိုင္းကဲ့ သို ့ၿဖစ္ေန၇င္ ဒါဟာ ေဆးဆက္ရာ ေပါ့ ….
..ဒါဆို၇င္ ေအာ္ (origin ) ေဆးမဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ ….
ေအာ္
(origin) ေဆးကို မႈတ္ေနရာမွာ ကားေဘာ္ဒီ ကို သက္သက္ တံခါးနွင့္ အၿခားပစၥည္းေတြကို သက္သက္
မႈတ္တာေၾကာင့္ ဘယ္လို မွ ေဆးဆက္ရာဆိုတာမရိွႏိုင္ဘူးေလ …
က်ေနာ္ တို
့လို ေဆးၿပန္မႈတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ကားတစ္စီး လံုးကို လြယ္ကူတဲ့ ပစၥည္းေလာက္သာ ၿပဳတ္ၿပီ
ကားတစ္စီးလံုးကို ဒီအတိုင္းၿပန္မႈတ္ ရေတာ့ လက္ဆန္ ့ႏိုင္သေလာက္သာ .. ေဆးမႈတ္လို ့ရတဲ့
အတြက္ ဆက္ရာ ေတာ့ ရိွပါတယ္ … ကြ်မ္းက်င္မႈ ့ေၾကာင့္ ဆက္ရာ နည္းတာနဲ ့မ်ားတာပဲကြာပါတယ္
…
ကဲ …. က်ေနာ္
အခုေၿပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၅ ခ်က္ဟာ ေအာ္ေဆး လို ့ေခၚတဲ့ မႈရင္းေဆး ရဲ့ ထူးၿခာတဲ့ အခ်က္ေတြပါ
…. ကားတစ္ စီးကို ေဆးပါးၿခင္း ၊ မ်က္ႏွာၿပင္
လိုင္းမရိွၿခင္း ၊ အလက္ ညီၿခင္း သို ့မဟုတ္ ေဆးေရာင္ ေတာက္ပမႈ ့ညီညာၿခင္း ဒီ အခ်က္
သံုးခ်က္နဲ ့ၿပည့္စံုရင္ပဲ ေဆးေကာင္းတယ္ လို ့ မွတ္ယူလို ့ရပါတယ္ ….
က်ေနာ္ တို
့ၿမန္မာၿပည္မွာ ကားပြဲစားလုပ္တဲ့သူေတြ ကားဝယ္ေရာင္လုပ္တဲ့သူ ေတြ ကားတစ္စီး ကို ေဆး
၊ ေဘာ္ဒီး စစ္ေဆးရင္ ကားရဲ့ ေဘာ္ဒီ ေနရာစံု ကို လက္နဲ ့လိုက္ေခါက္ တာၿမင္ဘူးၾကမယ္လို
့ ထင္ပါတယ္ ..
ဘာေၾကာင့္မ်ား
လက္နဲ ့ေခါက္လည္းဆိုရင္ ေအာ္ေဆး ဟုတ္မဟုတ္စမ္းၾကည့္တာတဲ့ …..
ေဘာ္ဒီ သံၿပားကိုေခါက္ရင္
ေတာ့ သံၿပား အသံ ထြက္ၿပီ … ပတ္တီး (putty) ရိွေနရင္ေတာ့ သံၿပာ အသံ မထြက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ
…..
ဒါဆိုရင္
က်ေနာ္ က ပတ္တီး ပါးပါးေလး ကိုင္ၿပီး ေဆးၿပန္ မႈတ္ထားတဲ့ ကားကို ေအာ္ေဆးပါလို ့ေၿပာရင္
သူ ့တို ့ယံုမွာေသခ်ာတယ္ေနာ္
….
ပတ္တီး ပါးပါး
ထည့္ထာရင္ လက္နဲ ့ေခါက္လည္း သံၿပား အသံ ထြက္ေန မွာပဲေလ …. ေနာက္ၿပီ လက္နဲ ့ေခါက္တယ္ဆိုတာ
… ကားတစ္လံုးလိုက္ ေခါက္လို ့ရမလား ဗ်ာ …
ဆက္လက္ေရးသားပါမည္ ....
ဒီ Post ေလးေရးေနတံုး ေကာင္းကင္ၿဖဴ က ... ကိုရင္( မဒမ္ကိုး ) ေရးတဲ့ post ေလးက ရီရတယ္ဆိုလို ့ ဖတ္မိတာ အခုေတာ့ ကိုရင္ အကိုင္မခံရေအာင္ ကိုရင္ေပးတဲ့ တဂ္ ေလး ေရးေနရၿပီေလ ...
ကိုရင္ .... ေရ ... တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ ေစာင့္ပါအံုးေနာ္ ...
ေမာင္ဘုန္း