Pages

Monday, February 20, 2012

ကား modified လုပ္ၿခင္း




မဂၤလာပါ ဗ်ာ … ။ ကားအေၾကာင္း ေတြ မေရး ၿဖစ္တာလည္း ၾကာပါၿပီ … ။ ဒီေန ့ ေတာ့  က်ေနာ္ blogger မိတ္ေဆြ  သူငယ္ခ်င္း မ်ား ၊ က်ေနာ္ blog ေလးကို ေရာက္ရိွလာတဲ့ ဧည့္သည္ မ်ားအတြက္ ကား modified လုပ္တဲ့ အေၾကာင္းရာေလး ကို က်ေနာ္ နားလည္ သေလာက္ ေၿပာၿပပါမယ္ ... ။

က်ေနာ္ ၏ blogger မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း မ်ား မိမိပိုင္ ကားေလး ကို modified လုပ္မယ္ ဆိုရင္ နည္းနည္း ေတာ့ အေတာက္ကူ ၿဖစ္မယ္ လို ့ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္ ။

ႏိုင္ငံတိုင္း မွာ ကား modified လုပ္ တဲ့ အေၾကာင္းကို ကား ပိုင္ရွင္ တိုင္း စိတ္ဝင္စား တက္ပါတယ္ ။ ဒါ ေၾကာင့္ ၿပည္ပ ႏိုင္ငံ ေတြမွာ ရုပ္သံ အစီစဥ္ က ေန ကား modified လုပ္တဲ့ အေၾကာင္း ကို စိတ္ဝင္စား ဖြယ္ ထုတ္လႊင့္ ၿပသ တာေတြ ့ရပါတယ္ … ။ က်ေနာ္ တို ့ ႏိုင္ငံ မွာ လည္း တစ္ေန ့ေတာ့ ၿဖစ္လာ လိမ့္မယ္ လို ့ ေမွ်ာ္လင့္ ရပါတယ္ … ။

ကား တစ္စီး ကို modified လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ အဓိက  ၃ ပိုင္း ခြဲၿခားထား တာ ေတြ ့ရပါတယ္ ။

၁ …. Engine modified  လုပ္ၿခင္း
၂ …. Electrical modified လုပ္ၿခင္း
၃ …. Body modified လုပ္ၿခင္း

ဒီ သံုး မ်ိဳး ထဲကမွ က်ေနာ္ အလုပ္မွာ ရိွတဲ့  body modified လုပ္တဲ့ အေၾကာင္း ကို ပဲ အဓိက ထား ေဖာ္ၿပ သြားမွာ ပါ ။

ပထမဦး ဆံုး အေနႏွင့္  ကားတစ္ စီး ကို modified လုပ္ ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ မိမိ ကား အတြက္ ပို ၿပီးေကာင္း သြား သလား ၊ ဒါမွ မဟုတ္ ဆိုး က်ိဳး ကို ၿဖစ္သြားေစ လားဆိုတာ အရင္ ရွင္းၿပပါမယ္ ။

Modified လုပ္ၿပီ ဆိုမွ ေတာ့ ကိုယ့္ ကားေလး ပို ေကာင္းသြားေအာင္ ၊ ပို ၿပီး လွ သြားေအာင္း လုပ္တဲ့ 
သူေတြ ၾကီးပါပဲ … ။
ဒါပင္မဲ့ ကားတစ္စီး ကို စနစ္ တက် modified လုပ္ၿခင္း ဟာ ေကာင္းက်ိဳး ၿဖစ္ ေစသလို ၊ စနစ္တက် မလုပ္ရင္ ေတာ့ ဆိုးက်ိဳး ၿဖစ္ေစ တယ္ဆိုတာကို သတိ ၿပဳရမွာပါ ။

စနစ္တက် modified လုပ္ၿခင္း

Engine ကို ၿဖစ္ေစ ၊ Electrical ပိုင္းဆိုင္ရာကို ၿဖစ္ ၊ Body ကို ၿဖစ္ေစ modified လုပ္ေတာ့ မယ္ဆိုရင္ အေရးၾကီး ဆံုး တြက္ခ်က္ မႈ ့က မိမိ ကားရဲ့  vibreation ပါပဲ … ။ ကိုယ္ တပ္ဆင္မဲ့ modified လုပ္ထားတဲ့ ပစၥည္း ဟာ မိမိ ကားရဲ့ vibreation ကို ဘယ္ေလာက္ ခံ ႏိုင္ရည္ ရိွလည္း ၊ vibreation ဒဏ္ ခံႏိုင္ေအာင္  ဘယ္လို စနစ္တက်  တပ္ဆင္ မလည္း  ဆိုတာ သိထားမို ့ အရမ္း အေရးၾကီး တဲ့ အခ်က္ တစ္ခုပါ … ။

 ကား Engine တိုင္းမွာ vibreation ရိွပါတယ္ ။ Engine power မ်ားေလ vibreation မ်ားေလ ပါပဲ … ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိ တပ္ဆင္ မဲ့ modified ပစၥည္း ဟာ vibreation ဒဏ္ ကိုခံ ႏိုင္ ေအာင္ စနစ္ တက် တပ္မႈ ့ က ပိုၿပီ အေရးၾကီး ဆံုးပါ … ။

ဥေရာပ ကား ၊ ဂ်ပန္ကား ၊ တရုတ္ကား စတဲ့ ကားေတြ မွာ အရည္ေသြး အဓိက ကြာၿခားခ်က္က ေတာ့ ကားအတြက္ တပ္ဆင္ ရာမွာ vibreation ရဲ့ ဒဏ္ ကိုခံ ႏိုင္ရည္ ရိွေအာင္ ၿပဳလုပ္ထား ၿခင္းပါပဲ … ။
ဥေရာပ ကားေတြ မွာ ဆို သဲကာ အၿဖစ္ တပ္ဆင္တဲ့ အပိုင္းမွာ ေတာင္ vibreation ကို တန္ၿပန္ ခုခံ ႏိုင္တဲ့ အစိတ္ပိုင္း ပါ တာ ကို ေတြ ့ရပါတယ္ … ။

ဥပမာ တစ္ခု အေန ေၿပာရ လွ်င္ ႏွင့္ မိမိ ပိုင္ model နိမ့္ ကားေလး ကို ေနာက္ ဆံုးေပၚ V8 Engine ၾကီး တပ္ၿပီး modified လုပ္တယ္ ဆိုၾကပါစို ့ …. ။

အရင္ဆံုး မိမိကား Engine ကို ၿဖဳတ္ၿပီး လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ အတိုင္း Modified လုပ္မဲ့ V8 Engine တပ္တာေပါ့ ဗ်ာ … ။ အားလံုးၿပီးသြားေတာ့ ကား က အရင္ထက္ အဆေပါင္းမ်ား စြာ စြဲပါတယ္ ။ လွစ္လွစ္ ကိုေၿပးေနတာေလ … ။ ေနာက္ဆံုးေပၚ V8 Engine ဆိုေတာ့ အရမ္းေကာင္းတာေပါ့ …။ modified လုပ္ၿပီၿပီး ခ်င္ေတာ့ ကားပိုင္ရွင္ လည္း အရမ္း သေဘာ က်ေပါ့ဗ်ာ … ။

သိမ့္ မၾကာခင္ ခ်ိန္ မွာ အရမ္း စြဲ တဲ့ကားေလး ဘယ္စြဲလိုက္ ၊ ညာစြဲ လိုက္ ၿဖစ္လာပါတယ္ ။ မ်ားမၾကာမွီ မွာ  Transmission(ဂီယာ) ပ်က္သြား ပါတယ္ ။ body ပိုင္းဆိုင္ရာ ေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု
ခ်ိဳ ့ယြင္း လာပါတယ္ ။  ဒါၿဖစ္တက္ တာေလးေတြ ေၿပာၿပတာပါ …. ။

တန္ဖိုး ၾကီး ဝယ္ထားတဲ့ မိမိတို ့ကား ကို အကုန္ က် ခံ ၿပီ ပ်က္စီး ပစ္လိုက္ သလို ပါပဲ ။
ဘာေၾကာင့္ လည္း အဲ့လို ၿဖစ္သြားရလည္း ဆိုရင္ …
  
 modified စလုပ္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ မိမိ တပ္ဆင္မဲ့ ပစၥည္း ဟာ  vibreation ရဲ့ ဒဏ္ကို ဘယ္ေလာက္ထိ ခံႏိုင္ မလည္း ဆိုတာကို မစဥ္းစားမိခဲ့ လို ့ပါပဲ … ။ က်ေနာ္ တို ့ က မိမိ ကား ကို V8 Engine တပ္မယ္ ဆိုရင္ မႈရင္း V8 Engine တပ္ထားတဲ့ ကားရဲ့ တပ္ဆင္ မႈ ့ ကို အရင္ဆံုး ေလ့လာ ရမွာပါ … ။ ထိုကားမွာ Engine vibreation ကို ဘယ္လို ထိန္းခ်ဳပ္ ထားတယ္ ဆိုတာ ကို ေသးစိတ္ ေလ့လာ ၿပီး မွာ မိမိ ကား ေပၚမွာ မႈရင္းအတိုင္း တုပ ၿပီး တပ္ဆင္ ရ ပါတယ္ ။

ေကာင္းဆံုး ဥပမာ တစ္ခု ေၿပာရ ၇င္ က်ေနာ္ တို ့ ၿမန္မာ ၿပည္ စက္မႈ ့ ဇံု က ထုတ္တဲ့ ဂ်စ္ ကား ေတြ ကို ၾကည့္ပါ ။

စက္မႈ ့ ဇံု ကထုတ္လိုက္ ၿပီး တစ္ႏွစ္ အၾကာ ထိ ဝပ္ေရွာ့ မသြားရေသး ဘူး ဆိုတဲ့ ကား မရိွေလာက္ေအာင္ ရွားပါတယ္ … ။ ၿမန္မာ ဂ်စ္ကား ေလာက မွာ နာမည္ၾကီး တဲ့ surf Engine  တပ္ထား ပါတယ္ ဆိုတဲ့ ကား မွာ မူရင္း Toyota Hilux Surf မွာ ပါရိွတဲ့ Engine တပ္ဆင္ မႈ ့ နဲ ့ ယွဥ္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ ေလး လြဲေနတာ ေတြ ့ရမွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ surf Engine နဲ ့ modified လုပ္ထားတာ   မို ့လို ဝယ္လိုက္ ပင္ မဲ့ သံုးစြဲသူ အေနႏွင့္ ေတာ့ အရည္ေသြး အၿပည့္ဝ ရမည္ မဟုတ္ပါ ။

ဒါဟာ တပ္ဆင္မႈ ့ အပိုင္း နည္းပညာ အားနည္းလို ့ပါ ။ ဘာ Engine ပဲ တပ္တပ္ မႈရင္း တပ္ဆင္ မႈ ့ အတိုင္း (သို ့) မႈရင္းထက္ ေကာင္းတဲ့ ၿပင္ဆင္မႈ ့ကို မိမိ ကား မွာ modified လုပ္မယ္ ဆို ရင္ က်ေနာ္ တို ့ တပ္ဆင္ လိုက္တဲ့ modified ပစၥည္း ရဲ့ အရည္ေသြးကို အၿပည့္ ဝ ခံစား ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ … ။

အဲ့လို မဟုတ္ရင္ ေတာ့ က်ေနာ္ အထက္မွာ ေၿပာခဲ့ သလို တန္ဖိုး ၾကီး ဝယ္ထားတဲ့ မိမိတို ့ကား ကို အကုန္ က် ခံ ၿပီ ပ်က္စီး ပစ္လိုက္ သလို ပါပဲ ။
ထို ့ေၾကာင့္ မိမိ ကားကို modified လုပ္ၿခင္း ဟာ စနစ္ တက် မလုပ္ခဲ့ ဘူး ဆို၇င္ ေတာ့ မိမိ ကားအတြက္ ဆိုးက်ိဳး မ်ားကို သာ ရရိွေစမွာပါ ၿဖစ္ပါတယ္ … ။

Modified ပစၥည္း အရည္ေသြး

က်ေနာ္ အထက္မွာ ေၿပာခဲ့ သလို modified လုပ္ၿပီ ဆိုမွေတာ့ မႈရင္း ထက္ေကာင္းတဲ့ ပစၥည္း ပဲ သံုးၾကပါတယ္။ ဒါပင္မဲ့ body ကို modified လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ေတာ့ အမ်ား စု ဟာ လွပဆန္းသစ္ တဲ့ ပံုစံ ကို ပဲ ဦးစားေပးၿပီ modified လုပ္ တပ္ဆင္ လိုက္တဲ့ အရည္ေသြးကို မစဥ္းစား တက္ၾကပါဘူး ။

အမ်ားေသာအား body ကို modified လုပ္ တပ္ဆင္ လိုက္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ဟာ ရည္ရွည္ မခံတာ ေတြ ့ရပါတယ္
ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုရင္ body  modified လုပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ဟာ ဖိုက္ဘာ နဲ ့လုပ္တာမ်ား ပါတယ္ ။ 





ဒါေၾကာင့္ ဖိုက္ဘာ ရဲ့ သဘာဝ ကို က ပူလာ ေလ မာ ၿပီး ကြဲ တက္သည့္ အတြက္ ရည္ရွည္ အတြက္ ေတာ့ ဘယ္လို မွ အဆင္မေၿပပါဘူး ... ။



 ကားမွာ ရိွတဲ့ vibreation နဲ ့ အပူဒဏ္ ကို ခံရၿပီ ဆိုရင္ အခုလို ကြဲသြား တက္ပါတယ္ .... ။ ဒါက မိမိ ကား ကို modified လုပ္မယ္ ဆိုရင္ သတိထားသင့္ တဲ့ အရာပါ ... ။ 

ဒါဆိုရင္ ဘယ္လို ရည္ရွည္ အသံုးၿပဳ လို ့ရေအာင္ ဘယ္လို လုပ္မလည္း ဆိုတာ စဥ္းစားရပါၿပီ ... ။

အထက္မွာ ေၿပာသလို ဖိုက္ဘာ နဲ ့လုပ္ထား တာ ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ ရည္ရွည္ ခံ မို ့ဆို မၿဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆိုပင္မဲ့
က်ေနာ္ တို ့က မိမိကား ကို modified လုပ္ခ်င္တယ္ေလ .... ရည္ရွည္ မခံ ပင္မဲ့ လည္း မိမိလုပ္ခ်င္ တဲ့ ပံုစံ ေလး ၿဖစ္သြား တာ လိုခ်င္တယ္ေလ ... ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္ တို ့အေန နဲ ့ လုပ္ႏိုင္မဲ့ အရာ တစ္ခုပဲ ရိွပါတယ္ .... ။ က်ေနာ္ တို ့ တပ္ဆင္လိုက္ တဲ့ modified ပစၥည္း ကို Engine vibreation ဒဏ္ ခံႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို အေကာင္း ဆံုး လုပ္မလည္း ဆို တာပါ ... ။

ဒီလို တပ္ဆင္ ရာမွာ ေကာ္ကပ္ တဲ့နည္း လံုးဝ မ သံုးေစ ခ်င္ပါဘူး .. ။ body modified လုပ္တဲ့ ေနမွာ သံုးတဲ့ ေကာ္ တစ္မ်ိဳး ရိွပါတယ္ ၿမန္မာ ၿပည္က အလုပ္ရံု ေတြ မွာ လည္း သံုးတာေတြ ့ဖူး သလို ၿပည္ပ မွာ လည္း သံုးၾကပါတယ္ .... ။  ဒီ ေကာ္ ရဲ့ ဆိုးက်ိဳး ကေတာ့ ကားေဆး အေရာင္ မွာရိွ colour effect နဲ ့ ဘယ္လို ့မွ တည့္ ပါဘူး ... ။ ေကာ္ ကပ္ ၿပီး တပ္ဆင္ လိုက္တဲ့ modified ပစၥည္း  ဟာ ရည္ရွည္ အတြက္ ဘယ္လို မွ မၿဖစ္ႏိုင္ သလို မိမိကားရဲ့ မႈရင္း ေဆး ကို ပါ ပ်က္စီး ေစပါတယ္ ... ။

ေနာက္တစ္ခု က  တပ္ဆင္ ရာမွာ Engine vibreation ကို ေကာင္းဆံုး ခံႏိုင္မဲ့ တပ္ဆင္ မႈ ့ ၿဖစ္မို ့ အေရးၾကီးပါတယ္ ... ။ ဥပမာ ေသခ်ာ တဲ့ အထိုင္ ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၿပင္ဆင္ၿပီး တပ္ဆင္တာမ်ိဳး  ၿပဳလုပ္သင့္ပါတယ္ .... ။ 

ဒါမွသာ က်ေနာ္  တို ့modified လုပ္ တပ္ဆင္ လိုက္တဲ့ ပစၥည္း ဟာ အတိုင္းတာ တစ္ခု ထိ ခံ ႏိုင္ရည္ ရိွမွာပါ .... ။ 

ဒါက  က်ေနာ္ တို ့ ၿမန္မာ ၿပည္မွာ modified လုပ္တဲ့ ပစၥည္း အမ်ားစု ၿဖစ္တက္တာ ကို ဘယ္လို လုပ္ရင္ ရႏိုင္ တယ္ ဆို တာ ကို က်ေနာ္ အေန ႏွင့္ အၾကံ ၿပဳ တာပါ ... ။

ၿပည္ပ ႏိုင္ငံေတြ မွာေတာ့ အခု လို body modified လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ၿမန္မာ ၿပည္မွာ လို ဖိုက္ဘာ နဲ ့ လုပ္ထားတဲ့ ပစၥည္း ေတြ သံုး တက္သလို အမ်ားစု ကေတာ့ modified လုပ္ရန္ အတြက္ သီးသန္ ့ ေရာင္းတဲ့ ပစၥည္ေတြ ပဲ သံုးတက္ၾကပါတယ္ ... ။ ဒီလို သီးသန္ ့ ေရာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြ ဟာ မႈရင္း ကား body အတိုင္း ၿပဳလုပ္ထား တဲ့ အတြက္ ရည္ရွည္ ခံႏိုင္ ၾကပါတယ္ ။



ဒါ modified ပစၥည္း ေတြပဲ သီးသန္ ့ေရာင္းတဲ့ ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ပါ ... ။ အခုၿမင္ေနရတဲ့ bumper က မႈရင္း Mitsubishi ASX ရဲ့ bumper ပံုစံ တူ ပါ .... ။ ဒီ bumper ကို မေလးရွား ႏိုင္ငံ ထုတ္ ၿဖစ္တဲ့ proton Inspira မွာ
တပ္ဆင္ ၿပီး Mitsubishi  ပံုစံ modified လုပ္မို ့ အတြက္ အခုလို သီးသန္ ့ ေရာင္းတာပါ ... ။

ေအာက္က ပံုေလးေတြ ကို ၾကည့္ပါ proton Inspira ကို Mitsubishi  ပံုစံ modified လုပ္ထားတဲ့ ပံု ေလးေတြပါ ... ။




 ဒါ မႈရင္း ကား  Mitsubishi ASX  ရဲ့ ပံု ပါ ။ 

ဒီကားရဲ့ ေရွ ့ bumper ပံုစံ အတိုင္း proton Inspira မွာ modified လုပ္ တပ္ဆင္ မွာပါ ... ။








ဒါကေတာ့ proton Inspira ရဲ့ မႈရင္း ပံုစံ ပါ ... ။







အခုလို proton Inspira ကို Mitsubishi ပံုစံ modified လုပ္  တပ္ဆင္ လိုက္ ၿခင္းသာ ၿဖစ္ပါတယ္ ... ။
ၿပည္ပ မွာေတာ့ အခုလို အရည္ေသြးေကာင္းတဲ့ modified လုပ္ၿပီ ပစၥည္ အစိတ္ပိုင္း ေတြ ကို အလြယ္ တကူ ဝယ္လို ့ရတာေၾကာင့္ အဆင္ေၿပ တာေပါ့ ဗ်ာ ... ။


ဒီေလာက္ ဆို က်ေနာ္ မိတ္ေတြ သူငယ္ ခ်င္း မ်ား မိမိ ကား ကို modified လုပ္မယ္ ဆိုရင္ နည္းနည္း ေတာ့ ၾကိဳၿပီး သတိၿပဳ ႏိုင္လိမ့္မယ္ လို ့ထင္မိပါတယ္ .... ။

က်ေနာ္ ၾကိဳက္မိ တဲ့ modified လုပ္ထားတဲ့ ကားေတြ ကို ၾကည့္ရ ေအာင္ေနာ္ ...





 ဒါ  Toyota Corolla 1982  model ကို modified လုပ္ထားတဲ့ ပံုစံ ပါ ။ ၿမန္မာ ၿပည္မွာ ဒီ လို ကားေတြ အမ်ား ၾကီး အသံုးၿပဳေနပါ ေသးတယ္ ... ။





 ဒါကေတာ့ Toyota corolla 1993 model ၿဖစ္ပါတယ္ ... ။ ဒီ ကား လည္း ၿမန္မာ ၿပည္ မွာ အမ်ားဆံုး ေတြ ့ရတဲ့ ကား model ၿဖစ္ပါတယ္ ... ။

body modified တပ္ဆင္ တဲ့ အေၾကာင္းေလး ကို က်ေနာ္ အခ်ိန္ရ ရင္ ရလို ဆက္လက္ ေရးသြားပါမယ္ ဒီ post ေလးကို ေတာ့ ဒီမွာ ပဲ အဆံုးသတ္လိုက္ပါၿပီ .... ။


ဓာတ္ပံု ကို google မွ ရယူခဲ့ပါသည္ ။


ခင္မင္စြာၿဖင့္



ေမာင္ဘုန္း 






6 comments:

  1. ဘာမွ မဆိုင္ေပမဲ့ ေလ့လာသြားပါတယ္
    ေမာင္ဘုန္းေရ ဗဟုသုတေပါ့ေနာ့္

    ReplyDelete
  2. ေမာင္ဘုန္းေရ
    ကားအေၾကာင္းနားမလည္ေပမဲ႔ စိတ္ဝင္စားလို႔ ေသခ်ာဖတ္သြားပါတယ္။
    ခုလို အသံုးဝင္သိသင္႔တဲ႔အေၾကာင္းအရာေတြ ေရးသားေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  3. တကယ္႕ကားဆရာၾကီးဘဲ ေဟ႕ း)))))

    ReplyDelete
  4. ကားဆင္စီးခ်င္ေပမယ္႔
    လူက ကားေနလို႔ ေမာင္ဘုန္းရယ္ း) း)
    တေန႔ေတာ႔ စီးနုိင္မယ္ထင္တာပါပဲ ကုိယ္ပုိင္ကားေျပာပါတယ္
    အခုေတာ႔ဘတ္စ္ကားကုိ ေရလည္စီးတယ္ း)

    ပုိ႔စ္ကိုကူးၿပီးသိမ္းထားလုိက္မယ္

    ReplyDelete
  5. ကားမရွိေသာ္လည္း ထိုသို႕ ျဖဳတ္လိုက္တပ္လိုက္လုပ္ျခင္းကို အလြန္႕ အလြန္ကို စိတ္၀င္စားလွပါသည္။ ခုလိုမ်ိဳး ေသေသခ်ာခ်ာေလး ရွင္းျပလို႕ ေက်းဇူးပါ ကိုေမာင္ဘုန္းခင္ဗ်ာ.....

    ReplyDelete
  6. ကား ၀ိုင္ယာရင္းနဲ ့အဲယားကြန္းအေၾကာင္းေလ့လာခ်င္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete