Pages

Thursday, April 26, 2012

တတိယေျမာက္ သားေကာင္






“ Human is by nature political animal ”…. တဲ့ BC 384 ေလာက္ ကတည္းက Aristotle ဆိုသူက ေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္း ျဖစ္ပါတယ္ … ။ ရာစုႏွစ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ၾကာေန ပင္မဲ့  ယေန ့ အခ်ိန္ထိ လူအမ်ား ေျပာေနဆဲပါ ။

ဒါဆိုရင္ … လူဆိုတာ တစ္ကယ္ပဲ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္ မ်ားေလာ …. ။ ။။။။။။။

ဒီေနရာမွာ ႏိုင္ငံေရး (political) ဆိုတဲ့ေၾကာင္းရာကို  ခဏေလာက္ထားၿပီး လူသားနဲ ့ ဥပေဒ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလး ဦးစြာေဆြးေႏြး လိုပါတယ္ ။ ႏိုင္ငံေရး (political) ဆိုတာ ဥပေဒ ကိုအေျခၿပဳ ေပၚေပါက္လာခဲ့ သည္ မဟုတ္ေလာ …… ။


လူသားနဲ ့ ဥပေဒ

လူဆိုတဲ့ သဘာဝ ကို က လြတ္လပ္စြာေနထိုင္ တက္သလို ၊ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲတက္ ပါတယ္ … ။ ဒီလို လူအမ်ား ေနထိုင္တဲ့ ေနရာမွာ လြတ္လပ္ခြင့္ နဲ ့အတူ ၾကီးႏိုင္ငယ္က်င့္ ဆိုတဲ့ အားၾကီးတဲ့သူ က အားနည္းတဲ့ သူအေပၚမွာ မတရား ျပဳက်င့္ တက္ၿခင္း ဟာ လူသား ဆန္ ျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္ ။ လူ ့သဘာဝ အရ  မတရားျပဳက်င့္ တက္တာေၾကာင့္ ၊ ၾကီးႏိုင္ငယ္က်င့္ အျဖစ္မွာ ကင္းေဝေစရန္ လူအမ်ား စုဖြဲ  ့ေနထိုင္ၾကၿပီး ၊ မိမိအဖြဲ ့စည္း အတြင္း တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေနထိုင္ျခင္းမွ အစျပဳကာ လူ ့အဖြဲ ့အစည္း ဆို ျဖစ္လာတယ္ လို ့ထင္မိပါတယ္ ။

အဲလို လြတ္လပ္စြာေနထိုင္လိုတဲ့ သူေတြ ၊ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလိုတဲ့ သူေတြ ၊ ၾကီးႏိုင္ ငယ္က်င့္ ျပဳလိုသူေတြ စုေပါင္း ထားတဲ့ လူအဖြဲ ့မွာ မ်ားစြာေသာ ကြဲလြဲမႈ မ်ားကို ထိန္းခ်ဴပ္ ရန္အတြက္ ဥပေဒ ဆိုတာ အေရးပါလာ ခဲ့တယ္ ။ ဒါပင္မဲ့ ဥပေဒ ဆိုတာ လြတ္လပ္စြာေနထိုင္တက္ေသာ လူ ့ဘာဝကို ဆန္ ့က်င္ သလို ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဥပေဒ နဲ ့ လူသား ဆို တာ ယေန ့အခ်ိန္ထိ ဆန္ ့က်င္ ကြဲလြဲေနဆဲပါပဲ … ။

တစ္ကယ္ေတာ့ ဥပေဒ ဆိုတာ လြတ္လပ္စြာ ေနထိုင္ျခင္း ဆိုတဲ့ လူ ့သဘာဝကို ဆန့္က်င္ တယ္ ဆိုတာထက္ လူသား အမ်ား ရဲ့  လြတ္လပ္ခြင့္ နဲ ့ ကြဲလြဲခြင့္ ကို စနစ္တက် ေဖာ္ေဆာင္တယ္ဆိုရင္ ပို မွန္မယ္ လို ့ ထင္မိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္သာ  က်ေနာ္တို ့ လူသားမ်ား ေနထိုင္မႈ ့ ဟာ ယေန ့အခ်ိန္ထိ  တိုးတက္လာခဲ့ သည္ မဟုတ္ ပါေလာ … ။ သည္လို ကြဲလြဲမႈမ်ား ဟာ လူသား တို ့အတြက္ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုေသာ္လည္း  ၊ လက္ေတြ ့မွာေတာ့ ကြဲလြဲမႈ ့ မ်ားေၾကာင့္ လူသားမ်ားအတြက္    မ်ားစြာေသာ ဥပေဒ မ်ား ေပၚထြက္လာေစသလို ၊ ဒီလို  ဥပေဒမ်ားေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ ကြဲလြဲ မႈ ့ ကို ျပန္ျဖစ္ေစၿပီး လူသားနဲ ့ ဥပေဒဆိုတာ သံသရာလည္ ေနတာကိုလည္း ေတြ ့မိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒ ဆိုတာ လူသား မ်ားနဲ ့ ကြဲလြဲ ေနတက္ျခင္းဟာ သဘာဝ တစ္ခု သာ ျဖစ္ပါတယ္ … ။


လူသားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး


သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေျပာဘူးပါ တယ္ “ ငါက ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာကို စိတ္လည္းမဝင္စားဘူး လံုးဝ လည္း မပတ္သတ္ဘူး ” တဲ့  …… ။ က်ေနာ္ တို ့ လူသားမ်ား ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ မသတ္ပဲ ေနလို ့ရပါ လား …. ။

ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ လူ ့အဖြဲ ့စည္း မွာေပၚေပါက္လာေသာ ဥပေဒကို အေျချပဳထားျခင္းျဖစ္ ပါတယ္ ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္လို ့ ေရွ ့ပညာရိွ မ်ား ေျပာခဲ့တဲ့ စကားရပ္ မ်ားစြာရိွပါတယ္ ။ အရိုးဆံုးေျပာပါဆိုရင္ေတာ့ ….. ။ လူဆိုတာ မိသားစု အသိုက္ဝန္း နဲ ့ ေနထိုင္တက္ ၾကသလို မိသားစုအတြင္း မွ ျဖစ္ရပ္ အားလံုးဟာ မိသားစုးအေရး လို ့ ဆိုရင္ ၊ မိမိေနထိုင္ရာ တိုင္းျပည္ (သို ့) ႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္ရပ္အားလံုး ဟာ လည္း ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ပါတယ္ ။ ကိုယ့္   မိသားစု အတြင္းက  ျဖစ္ရပ္မ်ား ဟာ မိသားစုဝင္ မ်ားနဲ ့ ဆိုင္သလို ၊ မိမိေနထိုင္ ရာ တိုင္းျပည္ (သို ့) ႏိုင္ငံ မွာ ျဖစ္တဲ့ အရာအားလံုး ဟာလည္း ထို ေဒသအတြင္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ သူမ်ားနဲ ့ သက္ဆိုင္ ပါတယ္ ။

တနည္းဆိုရရင္ လူဆိုတာ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းဝိုင္းနဲ ့ ေနသ၍ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ မပတ္သက္ပဲ ေနလို ့မရတဲ့ အရာ ပါ ။ က်ေနာ္တို ့ မိသားစု  ေကာင္းျခင္း ဆိုးျခင္းဟာ က်ေနာ္ တို ့ ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ပတ္သတ္ ေနသလို ၊ က်ေနာ္ တို ့ ႏိုင္ငံ ေကာင္းျခင္း ဆိုးျခင္းဟာ လည္း က်ေနာ္တို ့ ႏွင့္ တိုက္ရိုက္မဟုတ္ေတာင္ သြယ္ဝိုက္ေသာ နည္းနဲ ့သက္ဆိုင္တယ္ လို ့ေျပာလို ့ရပါတယ္ … ။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရဆိုသည္မွာ က်ေနာ္ တို ့ လူးသားမ်ားနဲ ့ မေခၚခ်င္သာေနလို ့မယ္ မေတာ္ ခ်င္ လို ့မရဘူး လို ့ဆိုရင္  အၿငင္းပြားဖြယ္ မရိွေလာက္ပါဘူး … ။

က်ေနာ္ အထက္ပါ ေဆြးေႏြးခ်က္ မ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဴပ္ ပါက ၊ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ လူ ့ပတ္ဝန္းက်င္ နဲ ့ ေနသ၍ က်ေနာ္ တို ့ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ၿပီ ၊ ဥပေဒကို ဆန္ ့က်င္ တက္ျခင္းဟာ က်ေနာ္ တို ့ လူသားမ်ားအတြက္ သဘာဝတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္ ။

အခုတေလာ online ေပၚမွာ ေရပန္းအစားဆံုး အေၾကာင္းရာကို ေျပာပါဆိုရင္ အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။  facebook မွာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ သတင္းစာ မ်က္နွာ မ်ားေပၚမွာ ျဖစ္ျဖစ္ အေျခခံဥပေဒ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရာ ကို ေန ့စဥ္လိုလို ေတြျမင္ရပါတယ္ … ။ ဒီေတာ့ အေျခခံဥပေဒဆိုတာ ဘာလည္း ... ။

အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာ အစိုးရနဲ ့ ျပည္သူ ၾကား တာဝန္နဲ ့ အခြင့္ေရးကို သေဘာတူ ခ်ဴပ္ဆိုတဲ့ စာခ်ဴပ္ ဆိုရင္ မမွားပါဘူး ။   ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ အတြက္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္တဲ့ အရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ အခု online ေပၚမွာ ေတြ ့ျမင္တဲ့ အေၾကာင္းရာ အမ်ားစု ဟာ အေျခခံဥပေဒ အေပၚ ကြဲလြဲတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ားစု ကိုလည္းေတြ ့ရပါတယ္ ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို ဥပေဒ ဆိုတာ လူသားမ်ား နဲ ့ ကြဲလြဲမႈ ့ ဟာ သဘာဝျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါပင္မဲ့ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာ က်ေနာ္ တို ့ ျပည္သူမ်ား အတြက္ ေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ခဲ့တဲ့အျပင္ ၊  ျပည္သူမ်ား ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္ သဖြယ္ ခံစားေစခဲ့ ရတာကို မွတ္သားခဲ့ ဘူးပါတယ္ ။

ဒီေနရာမွာ မွတ္သားခဲ့ဘူးတဲ့ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး အမိုင္းမွ အေျခခံဥပေဒမ်ားနဲ ့ထို ဥပေဒ မ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္ ျဖစ္သြားရွာတဲ့ ျပည္သူမ်ား အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ ေျပာလိုပါတယ္ … ။


ပထမ အၾကိမ္ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္းမ်ား 

၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာျပည္အတြက္ ပထမဦး ဆံု အေျခခံဥပေဒ ကို ေရးဆြဲ  ႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္ ။ သည္ ဥပေဒ ကို အဂၤလိပ္ က ေရးဆြဲ ေပးတာျဖစ္ၿပီ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစနစ္ ကို အေျခခံ ထားပါတယ္ ။ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ႏိုင္ငံကို လႊတ္ေတာ္မွ တစ္ဆင့္ တာ၀န္ယူ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဒီ ဥပေဒ အေပၚမွာ   အဓိက ကြဲလြဲမႈ ့ကေတာ့ Federal ( ျပည္ေတာင္ ) နဲ ့Union ( ျပည္ေထာင္စု) ကြဲလြဲ ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ … ။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္က ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း တို ့ဟာ အဂၤလိပ္ေခတ္ ကတည္းကိုက ကိုယ္ပိုင္ ဥပေဒ  ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဴပ္ခြင့္ ရေသာ Federal ( ျပည္ေတာင္ ) မ်ားျဖစ္ပါတယ္ ။ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ မွာ ျပည္ေထာင္ ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို ျပည္နယ္ ဟု ေျပာင္းလဲေစျပီး ၊ ထို ျပည္နယ္ မ်ားအတြက္ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ကို သီးျခား ျပ႒ာန္း ျခင္းမရွိဘဲ ေနာက္ဆက္တြဲ အေန ႏွင့္သာ ျပ႒ာန္း ခဲ့ ပါတယ္ ။

သည္အားနည္း ခ်က္ ကို ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္းက ရိပ္မိပံု ရပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၄၇ ေဖဖဝါရီ ၁၂ မွာ ပင္လံု စာခ်ဴပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးေစၿပီး Federal ( ျပည္ေတာင္ ) မ်ားကို Union ( ျပည္ေထာင္စု) အျဖစ္ သေဘာတူ ေစခဲ့ပါတယ္ ။ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္း ရဲ့ ၾကိဳးပမ္း မႈ ့ေၾကာင့္ ပင္လံု စာခ်ဴပ္ဟာ ျမန္မာျပည္အတြက္ ပထမဦး ဆံုး ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါပင္မဲ့  ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ၾကံခံ ရၿပီးေနာက္ မွာေတာ့ ပင္လံု စာခ်ဴပ္ သေဘာတူညီ ခ်က္မ်ား ကို ဆက္လက္မထိန္းသိမ္း ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး ။

အဲ့ေနာက္မွာ  ၁၉၄၇ ေျခခံဥပေဒ အားနည္းခ်က္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ လူဦးေရ ကို အေျခံခံျပီး လြတ္ေတာ္အမတ္ ထားရိွျခင္းေၾကာင့္ လူဦးေရမ်ားတဲ့ ဗမာမ်ားကသာ လြတ္ေတာ္ မွာ ေနရာရ ေစျပီး ၊ လူမ်ိဳးစု လြတ္ေတာ္အမတ္မ်ား မွာေတာ့ ေအာက္လြတ္ေတာ္ အဆင့္မွာသာ ရခဲ့ေစျခင္း မွ အစျပဳ ကြဲလြဲေစခဲ့ပါတယ္ ။ ေနာက္ကြဲလြဲမႈ ့ကေတာ့ ၊ မႈရင္း ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၁(၄)တြင္ “ႏိုင္ငံေရးအလို႔ငွာ ကိုးကြယ္ရာဘာသာကိုအလြဲသံုးစားမျပဳရ” ဟု ျပ႒ာန္း ထားေသာ္လည္း အႏိုင္ရပါတီ က ၁၉၆၁ မွာ ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ျပ႒ာန္း ကာ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ လူမ်ိဳးစု လြတ္ေတာ္ အမတ္ တခ်ိဳ ့နဲ ့ ကြဲလြဲေစခဲ့ျပန္ပါတယ္ ။

ဒီလိုကြဲလြဲမႈ ့မ်ား ကစျပီး ရွမ္းမူ(ေခၚ)ဖယ္ဒရယ္မူ ကို လြတ္ေတာ္ သို ့ ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ား တင္သြင္းျခင္းကို လက္မခံတဲ့အတြက္ အာဏာသိမ္းမႈ ့ ၊ အႏိုင္ရ ပ.ထ.စ (ျပည္ေထာင္စုပါတီ) ကို ကရင္တို ့မွ ပုန္ကန္မႈ ့၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းမွ ဦးေဆာင္သည့္ စစ္တပ္က ခြဲထြက္ရန္ၾကိဳးပမ္းမႈ တို ့ကို ျဖစ္ေစခဲ့ေစျပီ ၊ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ ဟာ လည္း ၁၉၆၂ မွာ တစ္ခန္းရပ္ ဇတ္သိမ္းကာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လိုမွ ေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ေစ ခဲ့ပါဘူး ။ ဇတ္သိမ္းမွာေတာ့ အမိုင္းတြင္ ေလာက္ေအာင္ ျပည္တြင္း စစ္ပြဲ မ်ား ျဖစ္ေစခဲ့သလို ၊ ျပည္သူမ်ား သာ အသက္ဆံုးရံႈး ေစခဲ့ရပါတယ္ ။ ဒီ ျဖစ္ရပ္ ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ အေပၚမွာ ကြဲလြဲ ရာက စခဲ့တယ္ဆိုတာ သတိျပဳ မိပါတယ္ ။ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ ရတဲ့ ျပည္သူမ်ား ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္း မ်ား ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္ …. ။


ဒုတိယ အၾကိမ္ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္းမ်ား  

ဒီလိုနဲ ့ မတည္မျငိမ္ျဖစ္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္ကို ၁၉၆၂ မတ္လ ၂ ရက္ေန ့မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္းစီ ဖြဲ ့စည္းေၾကာင္း ေၾကၿငာကာ အဖြဲ ့ဝင္ ၁၇ ဦး ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ ကို တပ္မေတာ္ မွ သိမ္းယူခဲ့ပါတယ္ ။ ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္ အၾကာမွာေတာ့ ဒုတိယအၾကိမ္ အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာကို စတင္ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ။ ၂ႏွစ္အၾကာမွာေတာ့ ၁၉၇၄ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာခဲ့ ျပန္ပါတယ္ ။ ဒီအေျခခံဥပေဒဟာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ျဖစ္သလို တစ္ပါတီ စနစ္ျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ(မ.ဆ.လ)က တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဴပ္ေစ ခဲ့ပါတယ္ ။

၁၉၄၇ အေျခခံဥေပေဒ အေပၚ မွာေတာ့ ကြဲလြဲ မို ့အေျခေနကို မေရာက္ခဲ့ပါဘူး ။ ဘာျဖစ္လို ့ လည္းဆိုရင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္ စီဝင္ မ်ားဟာ ထို ဥပေဒ ကို ကိုယ္တိုင္ေရးဆြဲ ခဲ့ၿပီ ၊ ျပည္သူဆႏၵ မပါပဲ အတည္ျပဳ အသက္သြင္းခဲ့ တာေၾကာင့္ပါ ။ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ (၆၆) အရ “ႏိုင္တာ္ေကာင္စီဥကၠဌသည္ႏို င္ငံတာ္သမၼတ ျဖစ္သည္” ဟု ပါရိွေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဥကၠဌဦးေနဝင္းမွာ သမၼတ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ၊ တစ္ပါတီ စနစ္ ျဖင့္ ၁၉၄၇ အေျခခံဥေပေဒ  ကို အသက္သြင္းခဲ့ပါတယ္ ။ တစ္ပါတီ စနစ္ ဆိုျခင္းေၾကာင့္ အာဏာရွင္ စနစ္ပံုစံ ျဖစ္ေစသလို ၊ ဆိုရွယ္လစ္ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ ဟာလည္း တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လိုမွ ေကာင္းက်ိဳးမျပဳခဲ့ပါဘူး ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမိုင္းတြင္ေလာက္ေအာင္ ၁၉၈၈ မွာ ရွစ္ေလးလံုးအေရးအခင္း ဆိုတာ ျဖစ္ေစခဲ့ ျပီး အဲ့ဒီ အေရးခင္း နဲ ့ အတူ ၁၉၇၄ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဟာလည္း ဇတ္သိမ္း ခဲ့ျပန္ပါတယ္ … ။ အဲ့ေနာက္ သမိုင္းတြင္ေလာက္ေအာင္ ျပည္တြင္း ဆူပူမႈ ့ မ်ားျဖစ္ေစခဲ့ျပီး ၊ ျပည္တြင္း စစ္ပြဲ မ်ားျဖစ္ေစကာ မ်ားစြာေသာ ျပည္သူမ်ား အသက္ရံႈးဆံုးေစခဲ့ျပန္ပါတယ္ ။ တနည္း ဆိုရရင္ ျပည္သူမ်ား ဒုတိယအၾကိမ္ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ သားေကာင္ သဖြယ္ ခံစားရ ေစခဲ့ပါတယ္ …. ။

အခု တတိယ အၾကိမ္ အေျခခံဥပေဒဆို လာျပန္ပါၿပီ .. ။ ဒီ ဥပေဒ ကိုေတာ့ တပ္မေတာ္အစိုးရက ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ အမ်ိဳးသားညီလာ ဆိုတာ ေခၚယူ ေဆြးေႏြးေစၿပီး ၊ အေျခခံဥပေဒ မႈၾကမ္း ျဖစ္ေၿမွာက္ေရးအတြက္ စတင္လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ပါတယ္ ။ ဇတ္လမ္း အစ ကတည္းကို က အကြဲကြဲ အလြဲလြဲ ႏွင့္ သမိုင္းတြင္ေလာက္ေအာင္ အမ်ိဳးညီလာခံ ၾကီးမွာ ၁၄ ႏွစ္တိတိ ၾကာခဲ့ ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အေျခခံဥပေဒ မႈၾကမ္း ကို ေရးဆြဲ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ သည္လိုနဲ ့ ၂၀၁၀ မွာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာကို အသက္သြင္း ေစခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီဥပေဒဟာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို ေျခခံၿပီ ၊ သမၼတ စနစ္ကို ပံုေဖာ္ထားျပန္ပါတယ္ ။

ဒီလို အသက္သြင္းၿပီး ယေန ့ အခ်ိန္ ၂ႏွစ္ ၾကာတဲ့ခါမွာေတာ့ အားလံုးေတြ ့ျမင္တဲ့ တိုင္း ၊ သည္ ဥပေဒ အေပၚမွာ ကြဲလြဲမႈ ့ေတြ အစျပဳလာပါၿပီ … ။ က်ေနာ္ အထက္မွာ ေျပာခဲ့ သလို ဥပေဒ ဆိုတာ လူသား မ်ားနဲ ့ ဆန္ ့က်င္ ကြဲလြဲမႈ ့ ဟာ သဘာဝ ဆိုပင္မဲ ့ ၊ က်ေနာ္ တို ့ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး သမိုင္း ျဖစ္စဥ္ မ်ားကို ျပန္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ …

……. က်ေနာ္ တို ့သည္ …. တတိယေျမာက္ သားေကာင္း မ်ား ေလာ ………. ။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။




ကိုးကား ….

ဥပေဒအေတြးအျမင္ ( ဦးေရခ်မ္း )
တိုင္းရင္းသားလူူူူူမ်ိဳးမ်ားအေရး ႏွင့္စစ္မွန္ေသာဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္ (Dr . Lian H. Sakhong )
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား ေဆာင္းပါး (၂၀၀၇ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ မ်က္ေမွာက္ေရးရာမဂၢဇင္း)
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမ်ား (http://wikimyanmar.co.cc/wiki/index.php?title)  
ဓာတ္ပံု ကို google မွ ရယူခဲ့ပါတယ္ ...... ။


ခင္မင္စြာျဖင့္



ေမာင္ဘုန္း

11 comments:

  1. ေမာင္ဘုန္းေရ
    အရမ္းကုိဗဟုသုတရတယ္

    ReplyDelete
  2. ေက်းေက်းပါ ေမာင္ဘုန္းေရ ဗဟုသုတေလးေတြအတြက္

    ReplyDelete
  3. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က တတိယသားေကာင္ေတြျဖစ္ေနပါၿပီ
    အခြံ႕ေျပာင္း ႏုိင္ငံေရးက်ားကြက္ၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က တတိယေျမာက္သားေကာင္ေတြေပါ႔ဗ်ာ

    ReplyDelete
  4. ဗဟုသုတေတြရသြားတာမို႔ ေက်းဇူးပါေနာ္။
    တတိယေျမာက္သားေကာင္အျဖစ္ေတာ့ မရွင္သန္ျခင္ပါဘူး ေမာင္ဘုန္းေရ။
    စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

    ေမတၱာျဖင့္
    အန္တီတင့္

    ReplyDelete
  5. မသိတာေတြသိရလို့ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေမာင္ဘုန္းေရ
    ေခါင္းေတာ့နဲနဲမူးသြား ဟီခုနွစ္မွတ္ရလို ့:P

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. နိုင္ငံေရးဆိုတာ လူတိုင္းနဲ႔ဆိုင္တယ္.။
    လူတစ္ေယာက္စီတိုင္းက နိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ခြာေနသေရြ႔
    နိုင္ငံေရးကို မသိတဲ့လူ၊ အဲ့ဒီလူ အဲ့ဒီပုဂၢိဳဟာ လူ႔ေဘာင္ လူ႔စည္းကမ္းကို
    ဘယ္ေတာ့မွ သိနိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး..ေၿပာရရင္လည္း ခက္ေတာ့ ခက္သားလား..

    ဆရာမဂ်ဴးေၿပာတာေလးကို သတိရတယ္..
    နယ္ခ်ဲ ႔ေတြ ေခတ္မွာ ေမြးတဲ့အေဖက အဂၤလိပ္ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့တယ္..
    အေမက ဖက္ဆစ္ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့တယ္..။
    အရာအားလံုးေၿပာင္းလဲေနတဲ့ က်ဳပ္တို႔ ဒီဘက္ေခတ္မွာဆိုရင္
    က်ဳပ္တို႔က ဘာကို ေတာ္လွန္ရအံုးမွာလဲ..။
    ဥပေဒေတြကိုလား..အာဏာကိုလား..စစ္တပ္ကိုလား...

    ဒီရြာတိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္ ရြာသူၾကီးေရာ ရြာသားေတြေရာ အားၾကိဳးမာန္တက္ ရိွဖို႔လိုတယ္..
    ဒီရြာစည္းလံုးဖို႔ဆိုရင္ ရြာသူၾကီးေရာ ရြာသားေတြေရာ စည္းကမ္းရွိဖို႔လိုတယ္..။
    ဒီရြာ ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားဖို႔ဆိုရင္ ရြာသူၾကီးေရာ ရြာသားေတြေရာ ခ်မွတ္ထားတဲ့ေဘာင္ထဲမွာ -ေနတတ္ဖို႔လိုတယ္..

    စက္ရံုတစ္ခုစီးပြားေရး က်ဆင္းလာလို႔ အလုပ္သမားေတြကို ေလွ်ာ့ခ်တဲ့ပံုစံဟာ အညံ့ံဖ်င္းဆံုး -ေၿဖရွင္းနည္းတစ္ခု.။
    အဲ့လိုပါပဲ..မူတစ္ခု ေဘာင္တစ္ခုအတြက္ လူေတြကို အသံုးခ်ၿခင္းဟာ စိတ္ပ်က္စရာအေကာင္းဆံုး လုပ္ရပ္ပဲ..

    တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ငါးတန္းေက်ာင္းသားဘ၀က သင္ခဲ့ဘူးတဲ့ ဟမ္မူရာဘီရဲ့ ကိုယ္ဒဥပေဒကို လြမ္းမိ သားဗ်ာ...

    ReplyDelete
  8. ဗဟုသုတ ေတာ့ အေတာ္ေလးရတယ္ ဗ်ာ
    မသိေသးတာေတြ သိခဲ့တဲ့အတြက္ေက်းဇူး ပါပဲ ကိုဘုန္းရာ
    .......
    ကြန္မန္႕ေတာင္ဘယ္လိုေပးရမွန္းမသိျဖစ္ေနလို႕
    ကိုဘုန္း ေျပာခဲ့တဲ့စကား လိုပဲ ...
    ေတာ္ေတာ္ႀကီးႀကီး ကိုကိုင္ေနတာလို႕ပဲ
    ေျပာခ့ဲပရေစ ကိုဘုနါးေရ႕..း)

    ReplyDelete
  9. အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ႔မွတ္သားစရာေလး

    ReplyDelete
  10. ျမတ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္သြားခဲ႔ပါတယ္။
    တတိယသားေကာင္ေတာ႔ မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး ..

    ခင္လ်က္
    ျမတ္

    ReplyDelete
  11. ပထမ ေျမာက္သား ေကာင္ေတြမွာ ကြဲ.... ကြဲေတာ့ ျပဲ
    ဒုတိယေျမာက္သား ေကာင္ေတြက မြဲ.... မြဲေတာ့ ငတ္
    တတိယေျမာက္သား ေကာင္ေတြက်ေတာ့ (ကြ်န္ေတာ္တို႕) ျပဴးတူး ျပဴးတူးနဲ႕ ကို္ယ္ေတြကို ဘာလုပ္ေနလို႕ လုပ္ေနမွန္းကို မသိေတာ့ဘူး....

    ေက်းဇူးပါ ကိုဘုန္းေရ... ဒီပိုစ့္ကေတာ့ ဗဟုသုတရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

    ခင္မင္စြာျဖင့္
    AH

    ReplyDelete